Spotify používá 217 milionů lidí. Z reklamy má minimální příjmy

Většina lidí hudbu poslouchá bezplatně, většinu příjmů však tvoří předplatná tarifu Premium. Spotify se daří každopádně expandovat.

7
Spotify
Spotify

Ve zprávě o finančních výsledcích za první čtvrtletí roku 2019 Spotify potvrdilo pozici lídra na trhu se streamováním hudby. Celkově ho k poslechu hudby každý měsíc použije 217 milionů lidí, tj. 26% meziroční růst. Většina poslouchá bezplatně směnou za reklamu, i abonentská základna však roste. V prvním čtvrtletí konkrétně na 100 milionů lidí, což představuje 32% meziroční nárůst. Výsledky odpovídají projekcím, případně je mírně překonávají.

Příjmy meziročně vyrostly o 33 % a činily 1,5 miliardy eur. Stále je však vidět velký nepoměr mezi reklamou a placeným tarifem. Reklama Spotify do kasy přisype minimálně, „jen“ 126 milionů v prvním čtvrtletí (24% meziroční růst, jenž zaostal za očekáváním). Příjmy z placeného tarifu se přitom zvedly o 34 % na 1,39 mld. eur. Průměrně na jednom člověku Spotify v prvním čtvrtletí vydělalo 4,7 eura, tj. velice mírné snížení v meziročním srovnání.

K tématu: Spotify je profitabilní, Amazon Music prý nejrychleji poroste

Provozovatel hudební služby doufá, že na reklamě časem vydělá více díky podcastům. I když příjmy rostou, zvedají se též náklady, specificky na 420 milionů. Výsledkem je provozní ztráta za první čtvrtletí, jež činí 47 milionů eur. Je to lepší než predikovaný výsledek, Spotify nicméně očekává, že zůstane celý rok ve ztrátě mezi 180 až 340 miliony eur.

Od konce února operuje Spotify i v Indii, což je obrovský trh. Během týdne si ho zde předplatil milion lidí. Dosud počet místních předplatitelů a předplatitelek překročil dva miliony.

Spotify používá 217 milionů lidí. Z reklamy má minimální příjmy
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (85%) 4 hlas/ů

7 KOMENTÁŘE

  1. “Příjmy z placeného tarifu se přitom zvedly o 34 % na 1,39 milionu eur.” Buď pište 1385 milionu a nebo 1,385 miliardy. Oni mají desetinnou tečku, čárka je oddělovač tisíců. Ale to asi víte, bude to jen překlep.

    • Dobrý den, byla to tradičně vznikající chyba a uvědomil jsem si ten omyl dvě minuty po vydání článku, kdy jsem jej opravil, tj. zhruba tři čtvrtě hodiny před vaším komentářem. Vy v textu stále vidíte původní hodnotu s miliony?

      • Teď už jsou tam “mld.” ale v době psaní komentáře tam bylo to co jsem citoval, koment jsem psal po otevření a přečtení, takže jsem nemohl mít načtený původní článek před opravou, zas tak pomalu nečtu.

  2. Spotify je super věc pro hudební fanoušky. Akorát si nejsem jistej jak dlouho jim vydrží provozování služby, která je snad od začátku pořád jen ve ztrátě a ani to nevypadá, že by se z ní měla dostat.

  3. Přešel jsem na Tidal a max. spokojenost, hlavně kvalita nahrávek, některý jsou i v masteru 96 kHz / 32 bit. Na lepší sestavě je Spotify utrpení. Výhodou je snad jen možnost ovládání přes mob. aplikaci. Jinak třeba i v autě kde nemám žádný prémiový audio je slyšet rozdíl… A Hi-Fi slibuje Spotify už roky a furt nic 🙂

    Jen menší technická, vydělává vůbec nějaká hudební streamovací služba?