Steam má již 95 milionů aktivních hráčů. Letos se dočká novinek

6

Valve se odhlédl zpět za rokem 2019, v němž jeho Steam dostal silnou konkurenci v podobě Epic Games Storu. Nejoblíbenější obchod s PC hrami nepatrně vyrostl. V roce 2018 měl průměrně 90 milionů aktivních hráčů, loni jich se jich alespoň jednou za měsíc přihlásilo necelých 95 milionů.

Steam během loňska dostal nově přepracovanou knihovnu, interaktivní katalog či vylepšené multiplayerové funkce. Zlepšuje se též podpora Linuxu díky mezivrstvě nazvané Proton (odnož Wine), podle Valve lze na systémech s tučňákem ve znaku spustit již 6500 her určených původně jen pro Windows. Konečně lze také streamovat hry na iOS a velkým krokem k dalšímu růstu by mělo být spuštění čínské verze obchodu.

Co v roce 2020?

A jaké mají být hlavní novinky pro letošek? Steam slibuje, že během roku připraví několik analýz s hromadou výsledků, jež ukáží, jak a co lidé na PC vlastně hrají. Chce tak reagovat na analytické nástroje třetích stran (jako Steam Charts), které o stavu platformy poskytují jen zkreslené informace. Steam tedy sám začne poskytovat více dat.

Steam by měl dále zjednodušit přístup k herních soundtrackům. Vývojáři třetích stran dostanou přístup k jeho technologii férového matchmakingu, který přiřazuje soupeře v CS:GO. Dále dorazí rozhraní SteamVR 2.0, které možná bude mít souvislost s vydáním VR hry Half-Life: Alyx.

Firma kromě toho chce dále zlepšovat stránky obchodu, knihovnu, chat, mobilní aplikaci a očekávat můžeme i další tematické slevové svátky.

Zdroj: Valve

Steam má již 95 milionů aktivních hráčů. Letos se dočká novinek
Ohodnoťte tento článek!
4.1 (82.86%) 7 hlas/ů

6 KOMENTÁŘE

  1. Epic neni pro Steam zadnou konkurenci. Epic se snazi tvrdit, ze je konkurence, ale ma do toho hooodne daleko. Zatim neni vic nez nastroj, jak si koupit hru a nehrat ji pres Steam, pro nekoho to je zajimave, ale cisla jasne ukazuji, ze vetsina lidi dava jasne prednost Steamu jako spousteci her se spoustou navaznych funkci.

    Ja jsem si letos take ozkousel technickou podporu Steamu, prisel jsem o dvoufazove prihlasovani pres SteamGuard a nemohl jsem hrat. Stale tvrdim, ze tyhle vychytavky jsou z principu spatne navrzene, fungovalo to jen u me banky (Airbank) jenze behem hodiny jsem dostal ucet zpatky jen diky telefonicke podpore. U Steamu to trvalo dva dny nez mi SteamGuard resetovali a mohl jsem zase hrat. Na druhou stranu treba na UPlay to trvalo tyden, takze vlastne Steam mel zase velmi dobry vysledek i v tomto.

      • Jak pisu, urcite je to pro nektere lidi zajimave, ale pokud to mas nastavene jako treba ja, tak konkurenci neni vubec. 🙂
        Pravidelne koukam na Steam a na GOG a jak je tam nejaka hra, kterou mam ve wishlistu v akci, tak kupuju. Tim padem, kdo neni na Steamu nebo na GOGu, jakoby vubec neexistoval. Davat hry exkluzivne mimo Steam muze bud uplnej blbec nebo nekdo komu za to Epic navalil poradnej balik penez a tim padem mu je vcelku jedno, ze ta hra moc videt nebude.

      • Přesně. Steam dostal konečně konkurenci kterou potřeboval. To co tady bylo doposud nebyla konkurence ale jenom pár naštvaných velkých vydavatelů kteří nechtěli platit tolik peněz za distribuci her. Epic je čistokrevný distributor stejně jako Steam.

    • No když se podívám na množství vydavatelů kteří přednostně publikují na Epicu tak si říkám, že tahle dokonalost o které píšete je Steamu k ničemu. Myslím si, že by se měli ve Valve rychle probudit.