Výdělky Nvidie rostou pomalu do nebes. Možná není daleko chvíle, kdy bude mít tržby přes deset miliard dolarů za čtvrtletí.
Po finančních výsledcích Intelu a AMD teď s obvyklým zpožděním dopočítala kořist i Nvidia, která má posunuté účetní období a fiskální třetí kvartál (už fiskálního roku 2022) pro ní byl tvořen srpnem, zářím a říjnem.
Už během ohlášení předchozích finančních výsledků za druhý účetní kvartál (6,5 miliardy $) to vypadalo, že teď v Q3 FY 2022 překročí tržby Nvidie úroveň 7 miliard $ za kvartál, protože firma stanovila prognózu 6,8 miliardy s tolerancí dvou procentních bodů a svůj odhad většinou o dost překoná. A skutečně to tak také dopadlo, tržby firmy se dostaly na 7 miliard dolarů – přesně na 7,103 miliardy $. Jde o rekordní tržby a také o 50 % nárůst proti stavu před rokem.
Firma měla hrubou marži 65,2 % a čistý zisk 2,464 miliardy dolarů, o 84 % víc, než před rokem. Dělá to 97 centů na jednu akcii a je to z hrubého zisku 2,671 miliardy $ (daň tedy asi opět nebyla moc vysoká, sazba vychází podle Nvidie 6,6 %).

4 miliardy dolarů grafiky, 3 miliardy servery
Stejně jako celková výše tržeb je pozoruhodné, že 4,092 miliardy dolarů pochází z grafických produktů (GPU). Kdysi (dejme tomu přes 8–10 lety) Nvidia měla celá tržby někde okolo 900 milionů dolarů za stejný trh (a to se ještě něco musí odečíst Tegry a výpočetní produkty), což ukazuje, jak moc tento trh narostl – i když to pravda také asi svědčí o tom, že také hodně narostly průměrné nominální ceny herních grafických karet.
3,011 miliardy měla nyní Nvidia za výpočetní a další neherní produkty, opět pozoruhodně vysoké číslo – AMD má zřejmě ze serverů jen asi miliardu. Intel coby naprostý král této oblasti má za kvartál 6,5 miliardy $, což by Nvidia, nezastaví-li se tempo jejího růstu, skoro mohla dohnat v dohledné době.

V rozdělení podle „tržních platforem“ uvádí Nvidia, že už jen ani ne polovina tržeb je z herní oblasti. Položka Gaming tvořila 3,221 miliardy dolarů (42% meziroční navýšení proti minulému roku). Podle Nvidie jsou mimochodem již téměř všechny prodávané grafiky GeForce typu Lite Hash Rate s omezeným výkonem těžby.
Serverová GPU, síťový hardware (ex-Mellanox) a další datacentrové produkty dělaly 2,936 miliardy dolarů (55% meziroční nárůst). Profesionální grafické karty Quadro a související produkty měly tržby 577 milionů (nárůst o 144 % meziročně). Naopak relativně malé jsou pořád tržby z automobilů (135 milionů dolarů, 8% meziroční nárůst).

Tržby za speciální těžební GPU klesly o 61 %
Nvidia uvádí 234 milionů dolarů v položce OEM and Other, kde by měly být zahrnutá mimo jiného speciální GPU vyráběná speciálně pro těžbu kryptoměn a prodávaná přímo Nvidií. To je 21% meziroční nárůst, ale je to výrazně nižší tržba než 409 milionů v předchozím kvartálu. Je to proto, že prodeje těchto produktů šly mezikvartálně dolů.
Teď v Q3 údajně kryptokarty řady CMP přinesly tržby 105 milionů $, zatímco v Q2 to bylo 266 milionů $. Ovšem i LHR grafiky GeForce se asi pořád prodávají i na těžbu, takže tato položka rozhodně nepředstavuje všechno, co má Nvidia z kryptobubliny. Ta je jistě zodpovědná i za část tržeb v kapitole „Gaming“.
Galerie: Těžební karta Nvidia CMP 170HX s čipem GA100 a HBM2e
Příště skoro osm miliard $…
Jako obvykle je součástí výsledků také prognóza na čtvrtý účetní kvartál (Q4 FY 2022, což je listopad 2021 až leden 2022). V tom Nvidia očekává tržby už dokonce 7,4 miliardy dolarů, s tolerancí dvou procentních bodů. Hrubá marže má být podobných 65,3 %.
S přihlédnutím k překročení, kterého se proti prognóze reálné výsledky obvykle dopustí, by nejspíš mohly tržby dosáhnout až nějakých 7,7–7,8 miliardy $ (víc by pak bylo větší překvapení). S takovou by se celkové tržby Nvidie za celý rok dostaly na něco kolem 27 miliard dolarů.
Zdroj: Nvidia
Tak to je hodne spatny. Jestlize vydelava NVidia na GeForce Now vic penez nez na prodeji grafik, bude prodej hracskych karet brzdit i nadale a snazit se urvat dalsi a dalsi penize z cloudu. :-/
Ach jo, takze je to asi definitivni, kdo chce hrat hry doma, musi prejit na konzoli. Ted jeste teda vybrat do ktere jit.
hlouposti
A v čem konkrétně ty hlouposti vidíte?
třeba v tom, že zdaleka ne všechny „serverové“ karty jdou do geforce now … ty bláboly o možnosti hraní jen na konzolích jsou tady už x let …
Hlavne ked konzol je obrovsky nedostatok a čaka sa aj pol roka…
Faktem je, ze nove hry uz si na PC nezahraju.
Konzoli je podstatne vic nez grafickych karet pro PC.
na čem se hrají nové pc hry, na mandolíně?
a že je konzolí víc, dokonce podstatně? 😀 to říkala babča, nebo Patočka? 90% konzolových hráčů hraje taky na pc … opačně to neplatí, ani nemůže platit, protože herních pc je podstatně víc, než konzolí …
to je úděl čekatelů co si mysleli že se brzy ceny normalizují. Já koupil jen „draze“ začátkem prosince minulého roku a z dnešního pohledu je to hodně levně. Takže kdo čekal nedočkal se a může na godota čekat další roky. Mě se to hned nezdálo tak jsem vzal co bylo po ruce jednu sobotu ráno skladem – RTX 3070 tehdá ještě bez LHR, registroval pro třetí rok záruky a dnes se mohu jen spokojeně koukat na ten fičák na trhu…
To je přece jedno kde skončí grafické karty. Faktem je, že když bude Nvidia vydělávat více na Geforce now tak omezí už tak tristní situaci na trhu s diskrétními grafikami a v tom má Redmarx pravdu. To není podle mne žádná hloupost ze kterého obviňujete.
pravdu nemá … na gforce now víc vydělávat nemůže … zbytek si zjisti
A proč „na gforce now víc vydělávat nemůže“ to ani Vy sám nevíte. 🙂
Hřibe … logicky … prostě víc nemůže … pokud tohle potřebuješ vysvětlit, jsi kompletní …
Jako hodně špatný bych to zase neviděl ale něco na tom co píšete bude. Sázím na to, že Nvidia tenhle svůj GeForce Now podělá. Připadá mi to jako reinkarnace polomrtvého mainframe která byl o podobném promítání obrázků. Uvidíme jak to dopadne.
jsou miliony hráčů, které nvidia na tenhle způsob hraní nedostane, ani kdyby měli přestat hrát úplně …
ale su dalsie miliony ktore to budu uzivat, napr otec synovy namiesto draheho zariadenia predplati sluzbu. ortodoxny hraci ma rad svoje zelezo, investuje a mazli, ale tych je nepomerne menej ako beznych decak bez prijmu cakajucich na sviatky a podho drankat peniaze od celej robdiny.
zejmena v dobe kdy gpu nejsou nebo jsou drahe 🙂
chjo … ve světě je cca 2 miliardy hráčů pc online her, ti se ti na nějaké geforce now vyprdnou a nvidia by musela být sama proti sobě, kdyby celý herní trh přenechala konzolím, to znamená AMD … šplechy, co pouší redmarx a Hřib opravdu není potřeba řešit …
Opravdu si myslíte, že je na světě cca 2 miliardy hráčů PC online her? A na čem podle vás hrají? Zkuste si spočítat, jaké by musely mít AMD s nVidií tržby, kdyby to byla pravda.
ajo, hrát se dá jen na rtx3090 … to číslo neznamená, že je tolik herních počítačů … pokud netrklo, zbytečné rozmazávat …
gogo1963:
Víte co mě na vás štve? Že vás člověk upozorní na kravinu, kterou jste napsal, napíše to lidsky, neurážlivě, dokonce vás navede k myšlenkovému pochodu, kterým si to můžete ověřit sám, ale vy ne. Vy okamžitě vystartujete a vyblijete ještě větší kravinu.
AMD + nVidia v posledních letech prodávaly grafické karty za jednotky miliard dolarů ročně. Letos možná poprvé překročí dohromady 10 miliard dolarů tržeb za tyto grafiky. Zdaleka ne všechny grafiky slouží k hraní her. Na některých se pracuje, na jiných těží. Ale podle vás tu máme 2 miliardy hráčů, kteří se na nějaké Geforce NOW vyprdnou (tedy asi mají něco lepšího, když na tom má nVidia tratit). Prostě jste se zase ukázal jako totální finanční negramot.
evidentně jsi vubec nepochopil o čem je řeč … hraje se i na grafikách starých 10 let, hraje se i na integrovaných, hraje se na noteboocích a hrají se hry, které na gforce now pravděpodobně nikdy nebudou … jen v číně se v hernách střídají desítky milionů online hráčů, hraje se v práci, hraje se všude … to není jen o tom, že počet vyrobených grafik = počet potenciálů … mám tohle opravdu rozebírat jako s Hřibem? Co se týče těch tržeb, ano, ale dva roky dozadu se vyráběly desítky milionů karet ne za 500 a víc dolarů, takže trzby byly menší, ale karet mnohem více … nechci být sprostý …
gogo1963:
Nemusíte být sprostý, stačí, když nebudete hloupý. Opravdu je tak těžké si přečíst to, co tady píšete? Na jednu stranu vykládáte, jak by byla nVidia hloupá, kdyby se vykašlala na ty hráče a na druhou tady vykládáte, jak ti hráči hrají na integrovaných grafikách a v práci? A co podle vás z nich tedy nVidia má? Z integrované grafiky nemá nic a z grafik v práci bude mít úplně stejně, ať na nich někdo bude hrát nebo ne.
Navíc vám vůbec nedojde, jak je číslo 2 miliardy nereálné. Ani v tak vyspělé zemi, jako jsme my, nehraje čtvrtina populace. Ale vy suveréně vyblijete, že hraje čtvrtina světové populace (a polovina těch, co jsou vůbec připojeni k internetu) a to ještě píšete o PC hraní, které už dávno není domininantní herní platformou (tou jsou mobily).
Holt žijete úplně mimo realitu.
já nemohu za to, že nechápeš, o čem tady píšeme … to bylo myšleno jen v souvislosti s počtem pc hráčů, a co že je nereálné? Stačí si dohledat stránky, které se podobným statistikám podrobně věnují a zapojit logiku … 2,5 miliardy hráčů mobilních + konzole + pc … nebo třeba, když jsi tak zběhlý ve financích, projít si roční tržby herních segmentů … dnešní doba „covidová“ … kdo nemá doma pc, nebo notebook? Takových moc nebude … 90% mobilních hráčů si zahraje i na pc, 87% konzolových hráčů hraje i pc hry … 50% herních vývojářů dává svoje hry na steam … 1+1=2 … cloud je zatím opravdu jen okrajová záležitost … ta čísla jsou překvapivá, a že já něco bliji? Jen čtu … Co by se dalo říct o tvých blafech? Že pc hraní není dominantní? I menší trouba než ty si rád plete tržby z těchto odvětví s jinými čísly …
https://techjury.net/blog/video-games-industry-statistics/#gref … například
Radek Holeček 21.11.2021 at 6:44
🙂 Nejste poněkud neskromný když chcete po gogovi tohle „Nemusíte být sprostý, stačí, když nebudete hloupý.“ ?
další exot, co neumí ani číst, ani poočítat
gogo1963 21.11.2021 at 10:45
Ať se dívám jak se dívám tak ve svém příspěvku nevidím nic o počítání. Zkuste si tedy zamést před vlastním prahem a naučte se sám nejdřív číst. 😀
Trubko, co pořád meleš o zametání a prahu? Kdybys uměl číst a počítat, nežvanil bys tady takovéto ptákoviny … anebo čteš jen něco, pak ti chybí kontext a jsi vedle o to víc …
gogo1963 21.11.2021 at 12:02
Znova se ptám kde píši o počítání z jehož neznalosti mne obviňujete?
já tě z ničeho neobviňuji, jen konstatuji zřejmé … v tomhle je ten zásadní rozdíl mezi námi … když tě já nazvu idiotem, mám to podložené mnohými tvými bláboly, ty jen tak bez přemýšlení hodíš do éteru nějaký šplech, však Gogo to taky tak dělá, že … pak, když si to máš obhájit, máš plnou tlamu prádzných keců a idiotských otázek … Holeček mě tady v nějaké souvislosti nařkl z hlouposti, asi se díval do zrcadla, ty jsi vyjádřil souhlas tím svým retardovaným způsobem … nemá pravdu ani on, ani ty, každý z jiného důvodu … pokud ten tvůj pokus o ironii nesouvisel s tématem, pak jsi o to víc ubohý, protože sis jen přišel kopnout …
Ale ne hráči budou vždy hrát. Hry jsou jejich opiem a nikdy s tím nepřestanou. myslím si, že je jenom otázka času kdy budou grafiky v dostatečném počtu a ukáže se jasně tohle tu už bylo a bylo to překonáno.
Nakonec je tolik „suprových“ technologií co Nvidia úspěšně bez velké pompy nakonec pohřbila.
Dokud nevyrobi pouzitelnou grafiku nekdo dalsi, tak NVidia nema duvod je dodavat jinam nez do svych serveru a zkasnout hrace za dodanou sluzbu, coz je vyssi zisk nez jenom z prodeje grafik.
V grafikach nema aktualne NVidia zadneho konkurenta a v cloudovych sluzbach jen Microsoft, ktery svuj cloud nestavi na vykonu grafik, ale na vykonu svych konzoli.
Dokud nezaplavi trh s grafikama AMD, Intel nebo nove ted ti Cinani, tak NVidii opravdu nic nehoni. Pritom ti Cinani jsou na zacatku, u Intelu vubec netusime, kdy s necim konkurencnim vyleze a v jakem mnozstvi to bude schopen vrhnout na trh a o AMD vime, ze na grafiky kasle, povazuje je za druhorade a s jejich vydavanim nespecha.
Souhlasim s tim, ze hraci budou hrat dal, bud v cloudu nebo na konzoli.
tobě to evidentně moc nemyslí, jinak bys takové nesmysly nenapsal …
Redmarx 21.11.2021 at 10:14
Jo s tím bych i souhlasil. I když se to nezdá i gogo tímhle svým „tobě to evidentně moc nemyslí, jinak bys takové nesmysly nenapsal …“ souhlasí . On jinak souhlas neumí vyjádřit. 😀
Masivnějšímu rozšíření cloudového hraní brání nevýhody (proti PC/konzolovému hraní), z nichž řada asi ani v budoucnu nezmizí
– omezený katalog her
– limitovaná(negarantovaná) odezva/kvalita/rozlišení/FPS obrazu
– náklady na vybudování(obnovu) cloudové infrastruktury
– dostupnost pouze v určitých oblastech
– nevhodné pro určitý typ her
– potřeba kvalitního připojení k Internetu na straně klienta
+/- vyšší investice, delší návratnost?
+/- vyšší HW náklady/session proti konzolovému cloudu?
+ nížší HW náklady uživatele
+ širší paleta klientských zařízení
Důvodem proč NVIDIA toto tlačí je asi příprava na dobu, kdy GPU získají těsnější vazbu s CPU a NVIDIA nezíská k tomuto lokálnímu rozhraní přístup (PCIe nebude ekvivaletní náhradou). Při získání ARM je tu asi šance na vznik akceptovatelné HW alternativy, bez něj to asi bude obtížnější. Funkční masivní cloudová platforma může posloužit jako argument ve směru k herním studiím ve snaze zajistit nezbytnou podporu ve hrách z jejich strany.
Lazare, děkuji …
gogo1963 21.11.2021 at 10:49
„tobě to evidentně moc nemyslí, jinak bys takové nesmysly nenapsal“
Klidne napis neco ty, zatim se do ostatnich jen navazis a nevypadlo z tebe vubec nic. Tusis aspon o cem je rec nebo je to nejaka porucha osobnosti?
nemohu klidně nic napsat … jaké argumenty bys čekal na totální hlouposti? … do koho že se to navážím? 😀 😀
gogo1963 21.11.2021 at 13:05
Když to jsou podle Vás hlouposti tak byste mohl už konečně vymyslet nějaký protiargument namísto expresiv.
pro koho, pro tebe, Reda? 😀 K čemu by vám ty argumenty byly? Argumentovat můžeš někomu, kdo naslouchá …
Uvidíme čo narobí s tržbami nVidie prípadné ukončenie ťaženia na GPU (uvidíme akú časť skutočne tvorili ťažiari). Zatiaľ je to v nedohľadne, to viem, ale som zvedaví, kto z toho výjde z dlhodobejšieho hľadiska lepšie, či nVidia alebo grafická časť od AMD. nVidia zvolila cestu vyrobiť a predať čo sa dá a je jedno komu, hlavne ide o to koľko zarobíme a nehľadiac na riziká v budúcnosti s toho plynúce (budúce predaje GPU, či nevôľa akciového trhu z nárazového prepadu tržieb na niekoľko kvartálov).
AMD zvolila opatrnú cestu so stabilným dlhodobým výhľadom. Nakoľko má obmedzené výrobné kapacity, ale široké portfólio produktov si to mohla dovoliť. Nezahltila trh grafikami, lebo si zvolila cestu s miminálnym rizikom, ale s o niečo nižšími ziskami, čiže vyrába APU pre konzoly a notebooky, hlavne hromadu čipletov pre serverové a desktopové CPU a v neposlednom rade čipy pre výpočtové akcelerátory Instinct MI 200. Hlavne sa nesnaží saturovať trh grafikami, ktoré by aj tak väčšinou ťažili kryptomenu a po skončení „ťažobnej horúčky“ by sa väčšina kariet dostala na bazárový trh a oslabili by tak budúci predaj grafík (hlavne mainstream). Väčšina grafických kariet išla (ide) do OEM segmentu, kde sú vyššie šance, že tie grafiky skončia u bežných konzumentov herného sveta.
Osobne predpokladám po opadnutí ťažobnej horúčky (môj osobný tip 4Q/2022-2Q/2023), nákup bazárovej karty od nVidie, nakoľko ich bude asi drvivá väčšina na bazárovom trhu, ale opäť zvíťazí karta s najlepším pomerom výkon/cena, tak uvidíme.
Musim se tvemu komentu smat, protoze AMD nezvolilo vubec nic, AMD je totalne v prdeli a grafiky neprodukuje zadne. 😀
Smiať sa môžeš nech ti padlo na úžitok, ale pripomínam, že smejú sa aj blázni, ale tých neberie nikto normálny vážne….pri pohľade na slovenský a český trh, by sa to tak mohlo zdať (možno celá východná europa…alzácke, tešíme sa to vyjadruje najlepšie), ale v nemecku nieje problém….len tie ceny nie sú vôbec blízke doporučeným (riadne pokrivený trh…zhruba 1.8 násobne…akási burharská konštanta, alebo čo).
Skutecnost je takova, za AMD HighEnd GK dosahly rovnovahy poptavky/nabidky (ci dokonce previsu nabidky nad poptavkou). Jak si jinak vysvetlit, ze Radeony 6900XT jsou v nejvetsim CR e-shopu skladem, coz se bohuzel neda napsat o HighEndu NVIDIA? 😉
Nikdo RX 6900XT nechce, takze zatimco par kusu GeForce 3080Ti se prodalo, o karty od AMD nikdo nestoji.
Ja by som povedal, že na ťaženie ich nikto nechce resp. zoberú radšej niečo od nVidie (tá má minimálne rovnaký výkon v Ethereum-e a bude sa lepšie predávať v bazároch, lebo má lepší Raytracing výkon)…a kartu na hranie nikto normálny nekúpi za viac ako 800-1000€ a to môže byť od nVidie, AMD alebo čoskoro od Intelu…u mňa je ten limit nižšie…rádovo na 50% spomínanej sumy.
jj, RX 6900XT byl od AMD tezky preslap, proto taky jsou furt v obchodech. Nekupujou to ani tezari, ani hraci.
za normální cenu by to byla dobrá herní karta, ne za to, co se „prodává“
Celkem zajímavá diskuze 😂 Blbý, blbější a nejblbější se dali dohromady…. 😂😂😂 Alespoň že někteří, např. PetebLazar, zero8324 a dokonce i gogo1963 zde postují smysluplné příspěvky 👍
Zero, jo? Ten Zero který napsal že nvidia všechno vrhla do grafik pro těžaře, a nevšiml si, že nvidia je leadrem v AI i po uvedení nejnovějších akcelerátorů AMD? Ten Zero, který si nevšiml že Nvidia kupuje ARM? lol
No, čo dodať ? Čísla nepustia a nVidia finančne nesmierne rastie a rastie – kde a kedy to skončí ?
Zaujímave ako sa to v reálnom svete posledné 2-3-4 roky vyvíja i keď niektorí snílkovia kvartál od kvartálu predpovedali presne opačný vývoj 😀
Pokud se vezme v úvahu, že se Geforce prodávají za 1,5+ násobek bězných cen, tak nejsou výsledky zas až taková sláva. Pokud by se tím vedělily přímy NVIDIA pro daný segment, z růstu by zase tolik nezbylo. Růst AMD proti tomu je dosažen bez nárustu průměrných cen CPU a pravděpodobnému upozadění výroby pro dGPU divizi.
No jo, karty se sice prodávají mnohem dráž, ale my nevíme, za kolik ty GPU Nvidia dodává výrobcům karet. Ty GPU může dodávat stále za stejnou cenu.
That’s a good one!
existuje nějaké „msrp“, to už je kompletní cena s daní a vším možným … není to nvidia, která se na tom nejvíc pakuje … Red prostě jen plácá, jako většinou …
GPU se snad vyuziva pro tezbu Ethereum. Pro nektere dalsi meny asi take, netusim v jake vyznamnem objemu vuci Ethr.
V rijnu letosniho roku s ohledem na aktualni pracnost predstavovalo pry vytezeni jednoho Etherea cca 7,5dne pri hashrate 500MH/s (coz by melo zhruba odpovidat jednomu RTX3090_mesici pri jeho ~120MH/s). Pokud bychom predpokladali tezbu vsech Ethr. na GPU tak by prumerna denni produkce cca 6500Ethr vyzadovala 24×7 beh asi 200 000 RTX3090 (pripadne vetsiho poctu pomalejsich GK).
I kdyz zapocteme snizeny vykon pri podtaktovani pro lepsi ener. efektivitu nejak nevidim vysoke pocty GK, ktere by byly pro NVIDIA jakoukoli vyzvou. V minulosti museli produkovat jednotky-desitky mil. GPU/rok.
Mozna, ze dalsi kryptomeny jsou daleko vyznamnejsi. Pokud ano, asi by nasazeny vykon pro ne sel ciselne vyjadrit take. Nebo jsem se ve vypoctu nekde spletl.