Minimální odpor při portování her z Xboxu do Windows. Chystá se další „velké sblížení“

Nové informace říkají, že přenášení her z Xboxu na počítače s Windows bude ještě snazší. Microsoft na počítačích zkouší využít celou infrastrukturu, kterou vybudoval pro Xbox.

1
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Pamatujete na nedávno vydaný Windows 10 Insider Preview build 18334, resp. na novou herní technologii, o které nám Microsoft nechtěl nic prozradit? Díky objevu několika lidí, kteří se přehrabovali v souborech systému, případně využili své informátorské zdroje, už zřejmě víme docela přesně, co přesně se mění.

Hlavní report sepsal Brad Sams, na zjištění se dále podíleli Rafael Rivera, Nazmus Khandaker a také WalkingCat. Většina těchto lidí/účtů by vám měla být známá, pokud sledujete vývoj Windows. Když pominu snahu o podporu hraní na konzolích, Microsoft se v posledních letech snažil dokázat, že podporuje také počítače.

Proto je v Desítkách integrovaná (sociální) platforma Xbox Live a vychází pro tento systém hry i ze sérií, které dříve exkluzívně přebývaly na Xboxu. Navíc Microsoft herním studiím umožnil, aby jejich hry byly natolik jednotné mezi platformami, že koupí na jedné platformě získáte hru automaticky i na druhé. Tolik k aktuálním hlavním bodům na téma hry a Microsoft. Jak s tím vším souvisí nový objev?

Další velké sblížení počítače a konzole

Microsoft se pro hry pro osobní počítače snaží využít stejnou infrastrukturu jako pro Xbox. Konkrétně to znamená, že všechna stažení už neprobíhají ze serverů Microsoft Storu (serverdl.microsoft.com), ale ze serverů určených Xboxu (assets1.xboxlive.com). Instalační soubory umístěné ve Storu nyní používají formát XVC, který byl dosud opět používán pouze na konzoli, specificky pak na Xboxu One.

Instalaci her v tomto formátu nově podporuje PowerShell. Sams odhalil, že instalace testovacího titulu State of Decay vyvolala ale i standardní instalační program pro přidání starších, ale nutných knihoven DirectX. Microsoft se tedy snaží ještě více přiblížit dvě herní platformy, takže efektivně hry z Xboxu budou fungovat ve Windows. (Samozřejmě to berte s trochou nadsázky.) Tím pádem by mělo být jednoduší přenášet hry z Xboxu na počítače.

Dle Samse se jedná o součást dlouhodobé strategie GameCore. Stírání rozdílů mezi platformami nám bylo naznačeno mj. loni na podzim, když Microsoft oficiálně řekl, že hry pro Xbox mohou podporovat rovněž klávesnice a myši. Ve Windows 10 verze 1903 se dále nachází nová herní služba (Microsoft.GamingServices), jež instaluje dva nové ovladače. Oba ve svých názvech odkazují na Durango, tj. kódové označení Xboxu One.

Minimální odpor při portování her z Xboxu do Windows. Chystá se další „velké sblížení“
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90.67%) 15 hlas/ů

1 komentář

  1. “že koupí na jedné platformě získáte hru automaticky i na druhé.”
    Az na to, ze tohle je mnohem drazsi varianta ve vetsine pripadu. Hacek je totiz v tom, ze hra se da hrat pouze na jedne platforme ve stejny cas a take musi byt koupena pres M$ store, kde jsou hry vyrazne drazsi. Mnohdy se tedy stava, ze ve sleve poridite hru na PC a Xbox (tedy 2 kopie) levneji, nez 1 multiplatformni kopii z M$ store. V minulosti jsem narazel hlavne na to, ze tech her v M$ storu bylo doslova jen par, jak se zmenila situace ted jsem nesledoval, protoze z meho pohledu je Xbox zbytecna konzole, ktera vlastne nema exkluzivni hry – prakticky nic, co by nebylo na PC, narozdil od Playstation.