Výsledky AMD za Q1: tržby zhoršené kvůli koronaviru, ale rekordní prodej v noteboocích

49

Na konci minulého týdne jsme tu měli finanční výsledky Intelu za Q1 2020, jemuž hospodaření vyšlo velmi dobře a v kvartálu, který by normálně měl být slabší a ještě byl navíc stižen pandemií koronaviru, utržil skoro 20 miliard dolarů. Vypadá to, že AMD se zas tak dobře nedařilo. COVID-19 ho evidentně zasáhl negativně, firma totiž vykázala o něco nižší tržby, než se čekalo. Navíc se ne a ne rozběhnout prodeje serverů, což už začíná být dost ohraná skladba.

 

Tržby zaostaly, i když do prognózy se ještě vešly

V lednu AMD po zveřejnění výsledků za rok 2020 sdělilo ještě před rozpoutáním nejhorších problémů s pandemií a karantén odhad, že tržby za Q1 2020 by měly být 1,8 miliardy dolarů plus minus 50 milionů. Firmy obvykle udávají trošku podhodnocený nástřel, aby pak ve výsledcích měly garantováno vyšší číslo. Ovšem reálné nyní oznámené tržby jsou nakonec nižší než střed onoho odhadu: dosáhly 1,786 miliardy dolarů. Velmi pravděpodobně tedy výsledek je horší, než jaká byla interní očekávání, což se dá nejspíš připsat právě pandemii a z ní plynoucí změněné makroekonomické situaci.

Z těchto tržeb mělo AMD hrubou marži 46 %, což je na jeho poměry dost slušné (měla by to být nejlepší marže za posledních osm let), v předchozím kvartále byla marže 45 % a o rok dříve v Q1 2019 jen 41 %. Firma měla čistý zisk 162 milionů dolarů, na jednu akcii to dělá 14 centů. Pro srovnání: loni v Q1 mělo AMD tržby 1,27 miliardy (proti tomu byl teď nárůst o 40 %) a zisk 16 milionů $.

Financni vysledky AMD za Q1 2020 13
Finanční výsledky AMD za Q1 2020

Výsledky divizí: Ryzeny a GPU na výši, Epycy pořád slabé

Z velké většiny byla za poměrně silné tržby zodpovědná spotřebitelská či „PC“ divize Computing and Graphics, pod níž jsou tržby za GPU Radeon a procesory Ryzen. Její tržby byly celkem 1,438 miliardy dolarů (v Q1 2019 to bylo ještě jenom 831 milionů, je to tedy zlepšení o 73 %), z čehož udělala provozní zisk 262 milionů $. AMD uvádí, že meziročně výrazně stouply prodej procesorů a grafik, ale u GPU byly tržby nižší než v Q4 2019.

Rekordní prodeje notebookových procesorů AMD

V prvním kvartále AMD údajně prodalo více procesorů pro notebooky než v Q4 2019. A zároveň to byly údajně zatím rekordní tržby, jaké kdy měla firma z notebookového segmentu. Toto by mohlo být díky vyšším prodejům notebooků kvůli karanténám a home officům (Intel zaznamenal takové přínosy pandemie). AMD ale v lednu uvedlo poměrně silnou novou generaci mobilních Ryzenů 4000, a tudíž by nárůst mohl být i díky nim. AMD uvádí, že za letošek by se mělo objevit více než 135 nových modelů notebooků s procesory Ryzen.

Financni vysledky AMD za Q1 2020 15
Výsledky pro jednotlivé divize

Naopak divize Enterprise, Embedded and Semi-Custom pořád podává nic moc výsledky – momentálně jí převážně vyschly příjmy z prodeje procesorů pro stávající generaci konzolí, a tržbu měla jen 348 milionů dolarů – což je o 21 % méně než loni a o také 25 % méně než v Q4 2019. Divize měla provozní ztrátu 26 milionů $. Podle AMD to má být právě kvůli konzolím, zatímco příjmy z perspektivnějších serverových procesorů Epyc to mají částečně kompenzovat, protože rostou. Ale evidentně pořád nejsou příliš vysoké, když se podíváte na celkový výsledek divize, z nějž by teoreticky mohly tvořit třeba až 300 milionů dolarů. To je proti datacentrovým tržbám Intelu (7 miliard za kvartál) hrozně málo. I Nvidia má ze svých serverových GPU 2–3× víc.

Financni vysledky AMD za Q1 2020

AMD uvádí, že počet prodaných Epyců narostl o dvouciferná procenta (pravděpodobně by to mohlo být číslo mezi 10 a 19 %) proti čtvrtému kvartálu a ztrojnásobily se proti stavu před rokem (v Q1 2019). Vzhledem k tomu, že 7nm Epycy generace Rome s až 64 jádry momentálně mají náskok v technologii, energetické efektivitě a většinou i v absolutním výkonu, to ale myslím není uspokojivý výsledek. Od jejich vydání se očekává, že by měl podíl AMD na trhu strmě růst. Ale vypadá to, že jejich výhody trh k opuštění značky Intel jaksi nepřesvědčují. Nebo se tak děje příliš pomalu na to, aby byl náskok Epyců před Xeony nějak reálně „odměněn“.

Financni vysledky AMD za Q1 2020 09
Finanční výsledky AMD za Q1 2020: vývoj tržeb za poslední dva roky

V Q2 2020 už takový velký nárůst nebude

Jako obvykle je součástí výsledků také prognóza na další čtvrtletí, tedy nyní to druhé (Q2 2020). To bude zdá se obnášet podobné tržby jako to první: AMD počítá s tržbami 1,85 miliardy dolarů, s větší tolerancí – plus minus 100 milionů dolarů, což asi odráží vyšší nejistotu ve světě. Už to nebude tak dramatický meziroční nárůst, proti Q2 2019 by to bylo o 21 % více. A navíc má část tržeb už opět tvořena výrobou konzolových APU, kde je nižší marže (průměrná hrubá marže má spadnout na 44 %). Toto implikuje, že v Q2 2020 tedy nebude nějaký velký boom prodeje Ryzenů, Radeonů a Epyců.

Financni vysledky AMD za Q1 2020 20
Prognóza výsledků AMD za Q2 2020 a na celý rok

AMD vzdor chaosu způsobenou virem COVID-19 stále uvádí i prognózu na celý rok, ale i u ní teď uvádí větší interval: tržby a celý rok 2020 by údajně mohly narůst o 25 % proti roku 2019, ale s tolerancí pěti procentních bodů (tj. nárůst o 20–30 %). Toto znamená rozptyl od 8,077 miliardy $ do 8,75 miliardy $ (pro takovéto číslo by muselo v druhé polovině roku mít AMD tržby okolo 2,5 miliardy za kvartál). Střed odhadu by dal 8,414 miliardy dolarů. Hrubá marže by snad měla být okolo 44 %.

Po Q4 2019 AMD uvádělo očekávání, že by v roce 2020 mohly tržby narůst o 28 až 30 %, takže můžete vidět, že firma si „zarezervovala“ prostor navíc směrem dolů pro horší výsledek, než jaký předpokládaly ještě odhady z ledna. Celkové tržby se pochopitelně nakonec mohou dostat i výš, firma má teď asi konzervativní odhad (ovšem na druhou stranu se asi situace ve světě ještě může i zhoršit).

AMD roadmapa CPU 02 Ryzen
Roadmapa desktopových/klientských procesorů (AMD Financial Analyst Day 2020)

Zen 3 je pořád oficiálně hlášený na „konec roku“

V kvartálních výsledcích bývají často i zajímavé nefinační informace. Z těch by nás asi zajímá vymezení doby, kdy lze očekávat procesory Ryzen 4000 („Vermeer“) s jádry Zen 3. Nedávno jsme zde měli neoficiální informaci, dle které by možná uvedení mohlo být v září nebo říjnu (septembri/októbri). Toto ale AMD odmítlo potvrdit. Oficiální verze je taková, že Zen 3 vyjde „na konci roku 2020“, což říjnu (natož září) moc neodpovídá. Ale je asi určitá šance, že je vedení prostě jenom opatrné a zatím jsou sliby jen opatrné.

Zdroj: AMD

Výsledky AMD za Q1: tržby zhoršené kvůli koronaviru, ale rekordní prodej v noteboocích
Ohodnoťte tento článek!
4 (80%) 8 hlas/ů

49 KOMENTÁŘE

  1. Ad servery: ono je to těžké. Nedávno jsme jich pár koupili, jenže s Intelem. A proč? Protože Dell není AMD vůbec schopen dodat, natož aby jej promoval. Další věc je odladěnost desky, idracu apod. Servery jsou poměrně drahé, důležité (výpadky se netolerují), je problém dostat rozdílné platformy do jednoho vcenteru a hlavně se pořizují typicky na 5 let. Takže je poměrně logické, že adopce bude trvat roky. Spíše si myslím, že AMD má šance u implementací na zelené louce, než u postupných upgradů.

    ad notebooky: s ohledem na to, že to je dnes klíčová platforma, je úspěch slibný, a to se neprojevily ještě R4000.

    ad Korona: zde je vliv zřejmý. Intel prodává firmám, které koronu (zatím) až tak neřeší, kdežto u AMD se dá čekat propad u soukromých spotřebitelů, kteří sedí doma a čekají krizi (a šetří). Uvidíme to asi dobře na statistikách onoho německého obchodu. Jen naše firma nakoupila v Q1 několik tisíc strojů – samozřejmě s Intelem. 🙂

    • u serverů máš dobrý odhad .. co se notebooků týče, roky nebyl na trhu žádný notebook s konkurenceschopným AMD, teď je to 50/50, takže konečně snad zmizí ty různé srákoty od Intelu v podobě celeronů a jiných zmetků, konkurence od AMD konečně víc než dobrá

    • Se servery mas pravdu. Dokud se jim nepodari presvedcit Dell, HP, Lenovo aby “30%” jejich nabidky bylo na bazi Epycu, tak se tam AMD moc nepohne. Zacinam si pomalu myslet, ze je to mozna i vzhledem k obchodnim moznostem Intelu, trochu nad jejich sily to protlacit.
      Obchodni pruser AMD zustavaji grafiky. Problem jak v Retail, tak OEM noteboocich je stale AMD graficka divize. Retail pro AMD obstarava low end Polarisu a 5700XT. 5600XT je nacenena blbe, 5500XT se nevyplati vzhledem k Polarce a nic vic AMD nema. Jako by Navi snad prodavat nechtelo a cekalo na RDNA2.
      Notebookovy OEM je na tom uplne blbe, Z kvadra 5300-5500-5600-5700M je k videni jen 5500M a to drtivou vetsinou jen u Applu. Zbytek chipu jako by nebyl i presto, ze AMD ma po dlouhe dobe podobne vykone (treba trochu slabsi) a efektivni chipy jako NV. Tenhle stav dost dobre nechapu. Jestli jsou zatim tlaky NV a nebo neschopnost AMD dodat chipy.

      • já jsem si 5600XT koupil. Na FHD je to trhač, který je lepší než 2060 a levnější než 2060S. Váhal jsem, jestli mám vzít levnější model 5700XT za podobnou cenu, jenže to je zprasená MSI, takže jsem trochu ušetřil a ještě mám naprosto tichou, kvalitně udělanou kartu. Bohužel jen 6GB, ale trochu doufám, že moderní komprese textur v grafice to trochu srovná.

        Jen jsem si ji musel flashnout na 14GHz verzi.

        • 5600XT je dobra karta, ale ma blbou cenovku.. Na 1080p ti staci v pohode 1660S, ktera je levnejsi a ma lepsi pomer vykon/cena.
          https://static.techspot.com/articles-info/1974/bench/Cost.png
          5600XT je trochu “luxus” karta na 1080p, zaroven ale nema moc rezervu na 1440p. Mezi 5500XT 8GB (ktera je taky cenove blbe) a 5600XT chybi 5600, ktera tu neni. Kdyby dali 5600XT v zakladu za 240-50$, tak to mohl byt podobny uspech jako 5700XT..
          AMD to ma nastavena tak, aby se moc neprodavali :))

        • Komprese textur je dělaná při jejich uložení/při tvorbě hry, GPU už na ní nic nezmění. Taková ta různě účinná komprese, která se zlepšuje, je komprese barevných dat při přenosu do/z VRAM (i když teď už s tím operují i některé interní jednotky), ta by měla zmenšit jenom buffery (zpracovávané snímky), takže zabranou velikost RAM moc nezmenší, protože to jsou z většiny právě předkomprimované textury.

  2. křivka je vzestupná, což je dobře, ale na serverový trh bych se příliš neupínal … Intel si dlouhodobě může dovolit taktiku “pokud přejdeš jen na Epyc, příště dostaneš hovno, resp. za mnohem nevýhodnější cenu …

  3. LOL, každy asi dalej kupuje Intel aj ked nabízí bezpečnostně děravé, výkonově slabší a vždy předražené procesory ktoré na současnou nabídku AMD RYZEN/EPYC dnes objektivně nestačí vůbec v ničem 😀 😀 😀

    Hadajte koho som skopčil, ale objektívne 😛

  4. Inak jedna dosť podstatná vec pre tých AMD Fans a hejterov na Intel. Predstavte si situáciu, že by intel vo svojej top ére, kedy AMD strácalo kilometre na Intel, začal Intel tlačiť viacjadrové procesory (6+) za +- ceny ako sú teraz. Veď by to AMD položilo totálne na kolená. A vládol by tu buď úplne sám, alebo by bol na dosah regulátorov v rámci dominantného postavenia na trhu.

    • Akorat, ze to je “kdyby”… Intel sel v dobach, kdy mohl klidne aspon 2 jadra pridat, zjednodusene cestou “dojeni kravy trhu” (viz zakonzervovana 4jadra v desktopu, 2 jadra v ULV, atd.), misto vetsich technickych inovaci. O zbytek se postaral pruser s prilis ambicioznim 10nm a podle mne spatna manazerska rozhodnuti.
      Intel to ustoji, jeho obchodni sila je tak velka, ze kdyz to prezenu, tak v principu nemusi vydat letso vubec nic noveho a porad bud emit zisky, o ktercy se AMD ani NV ani nezda..
      Male firmy jako AMD (v porovnani s Intel), na svoje preslapy (viz bulldozer) doplaceji daleko vic, nez firma, ktera tomu trhu dominuje.

        • To je blby, ze je uvedl az 2017 zrovna v dobe, kdy AMD uz melo davno 8jadra a HEDT Intelu pomalu, ale jiste zacal rikat..pockejte na mne..ne tak rychle..

          CO mel Intel v planu je opravdu jedno, dokud to neni promenene ve fyzicky kremik. HEDT jsem schvalne vynechal, abych fanatickym priznivcum Intelu nepripominal zarnou zdimaci dobu, kdy si Intel za 6jadro uctoval krasnych 13+k a AMD jej uvedla za tusim 5,5+k.

          • Zrejme neumis cist, nebo nechces umet cist. Nerikam uvedl, rikam planoval. Doba navrhu CPU je priblizne sest let. Takze vyvoj sestijadra zacal uz v roce 2011-2012. Takze psani nesmyslu o tom, jak intel pridaval jadra az v reakci na amd, ponechej oDDbornikovi.

            • No ja vim Hnizdile.. pridani 2jader existujici architektury k existujicimu kremiku urcite trva 6let.. to vis ze jo :))
              Chudak Intel, ted uz chapu, jak se mu mohl tak nepovest ten 10nm, kdyz pridani 2jader mu trvalo 6 let..to tech 10nm doladi tak 2030 😉
              No nic Hnizdo, radeji toho nechme..

            • Samozrejme ze trva. Pouze neznalkove jako jsi ty povazuji cpu za neco jako lego, coz uz je v podstate nad hranici jejich chapani. Proste pridam dve kosticky, to je toho. Pak se musim ptat, proc AMD trvalo tak dlouho, nez prekonalo vlastni Bulldozer. Koneckoncu, jadra uz tam meli, x86 uarch je stara jak PC.. 🙂

            • Hele troubeline…zkus zacit rozlisovat mezi vyvijenim cele nove architektury a pridanim 2jader k jiz existujici architekture.
              Intel uvedl Skylake Q3 2015. Kdyby chtel, mohl uz tehdy uvest zaroven 6jadro. Neuvedl. To stejne mohl udelat o rok pozdeji..neudelal. Jednoduse ryzoval v klidku dal. Tak aspon prilepil 2 jadra ke konci 2017. To jestli to planoval od zacatku na 2017 nebo 2018 je uplne jedno. AMD ho v tomto nachytalo a predhonilo. Dneska je co se tyce MT vykonu “mile” pred Intelem v desktopu, HEDT a ted uz dokonce i v noteboocich.
              Odpoved na sve dotazy mas v predchozich vetach. Pokud mas pocit, ze dostatecne neodpovidaji tve intelektualni urovni, klidne muzes na ne nereagovat, jelikoz vice casu ti uz stejne venovat nebudu 😀

            • souhlasím s Tombáčem, až na ty “míle” … zase tak dramatické to není …

            • Aha. Mohl ale neudelal. Velky insider tromboza presne vi co intel mel k dizpozici, co planoval, co mohl a kdy. Tez vi presne jak se CPU navrhuje, lepe nez intel i amd.
              Tromboza take vi, ze Amd je mile pred intelem, predevsim v hedt a serverech, kde je tak namile v predu, ze zatimco intel trha rekordy, amd se neprodava. Asi je tak daleko vpredu ze neni videt.
              S timhle utikej za oDDborniky, tam ti to mozna sezerou XD

            • Koukam, ze jsi zpet na svem teatralnim standartu, kde nic z toho co pises nema s mym puvodnim prispevkem docineni. Ja jsem nikde zadnou analyzu rozhodnuti Intelu nedelal, pouze jsem konstatoval, ze totalne zanedbal inovace a dojil trh co to dalo. Proc to tak delal, prenecham fanatiku jako jsi ty, oni si uz duvod (treba aspon ten financni) najdou jak to obhajit 😀 Koho mi to jen pripomina..to jmeno zacina na Ob a je to proflaknuty Intel fanantik a lhar 😉
              A jinak ano..AMD je v soucasnosti na “mile” daleko Intelu co se tyce efektivity a vyuziti MT pro dane segementy
              – desktop 8C/16T vs 16C/32T
              – HEDT 22C/24T, ci spise 18C/36T vs 64C/128T
              – notebooky ULV 4C/8T vs 8C/16T
              – notebooky H .. 20-30% lepsi MT pro dane TDP
              – atd.
              nemusis se namahat s odpovedi, stejne to bude fanaticka hovezina jako vzdycky

            • @Gogo
              ten kotentxt na mile je vztazeny k efektivite a poctu jader (MT), kter AMD pro dany segment poskytuje. Viz spodni cast prispevku hnizdilovy. Z toho pohledu je to obrazne “na mile”, protoze ty rozdily jsou opravdu obrovske.
              V ramci stejneho poctu jader, je Intel stale velmi konkurencni, ale efektivitou jde do kopru…

            • Šestijádro Coffee Lake Intel nemohl určitě plánovat šest let předem, protože to byl plán B po výbuchu 10nm procesu. Stejně jako 8C Coffee a Comet Lake se to muselo dělat dost na rychlo, taky HW bloky jsou všechny ze Skylake nebo Kaby Lake (dekodér videa) jen s malými revizemi. Čili tam ani není něco, co by takhle dlouho mělo trvat, bylo to asi spíš něco podobného “rychlému” slepení čipu z hotových bloků o ARMu.

              Je nicméně možné, že kdyby 10nm proces nebouchl, tak by v roce 2016-2017 možná bylo osmijádrové Cannon Lake (tj 10nm tick vylepšující Skylake). Pak ale tipuju že by další navýšení jader ale zase přišlo po poměrně dlouhé době (nejdřív zase na 7nm, ale klidně až třeba na 5nm).

            • @JO
              ja si pamatuji nejake slidy, ktere ukazovali Inteli roadmapy pro myslim 6jadro na zacatek 2018. Ale uz nevim, jestli to byla jedna z verzi ‘upgradu’ Skylake a nebo neco na 10nm

            • @JO
              Ono je i mozne, ze by vice jak 4 jadra nepribalili ani do Cannon Lake, protoze tam by byl posun v IPC a mozna cekali i vyssi frekvence. Jak psal Dzambor, z pohledu Intelu optimalni situace. Intel by si tak musel posunout i HEDT minimalne na 8jader a cely by si to jen “komplikoval”. AMD jim Ryzenem asi dost “zkomplikovalo” zivot :))
              Ale treba je to stejne jinak..

              Zajimava na tom ale zustava porad jedna vec. Kdyz uz v roce 2015 Intel vedel, ze 10nm je pruser, tak jak to ze ani po 5 letech v 2020 jej stale nemaji dostatecne odladeny. Tohle mi zustava zahadou. To presvedceni, ze se nemuze nic stat, bylo asi enormni..

      • ale prečo by pridával dve jadrá naviac, čo by stálo výdavky, keď sa tie štvorjadrá a menej fantasticky predávali? Toto je len čisto business model. Ak sa mi niečo dobre predáva a nemám konkurenciu, načo do toho rýpať?

        • Ano, s tim souhlasim, to je presne o tom co jsem psal..milk the cow (zakaznika). Jinak korektni dojeni zakaznika ma byt bussines, kteremu se rika v anglictine win-win. Intel tohle nedelal a jednoduse prilis malo inovoval a prilis mnoho za to chtel.
          S navratem konkurence se mu to nevyplatilo a pomohl tim AMD znovu ozit 🙂

          • Práveže nechápeš čo chcem povedať. Ak by intel pridal dve jadrá alebo výkonu naviac, ešte viac by sa vzdialil od AMD a zákazníci by prechádzali k intelu, čím by AMD ešte viac stratilo a teda by mohlo ísť buď do krachu alebo by ho prevzala iná spoločnosť. (to ale záleží aké majú dohody ohľadom x86 architektúry licencí a čojaviem čoho). Intel by teda stratil ako takú “konkurenciu” a začali by po nom šliapať rekulačné úrady a to (pravdepodobne) nechcel. Počítam že jediné čo mu nevyšlo je ten 10nm proces kde nabral obrovské omeškanie. Inak ak by mal už dva roky dozadu odladený 10nm proces tak AMD sa opať stratí na dohľad Intelu. Ďalší problém pre AMD nastáva práve vo výrobnom procese. Je na 7nm či koľko a intel so svojimi 14timi nm ako tak”stačí” na tie ich procesory (mimo spotreby tú teraz neberme do úvahy). AMD si odkrylo karty návrhov procesorov, a Intel ich vie analyzovať a spraviť patričné kroky na nových výrobných procesoch. Hlavnou výhodou u Intelu je, že má svoje výrobné a vývojové kapacity, čo je tá vec keď sa dosiahne veľkosť tak 3nm. Tu sme už takmer v atómovej štruktúre. A teda ten vývoj bude nejakú dobu stagnovať a Intel to opäť dobehne cez architetúru alebo prejde na 7/5nm a potom prejde buď na grafén alebo iný systém polovodičov. Kde AMD bude len čakať na to čo dodajú iní dodávateľia. Je otázne čo bude ďalej v nanometrovej vojne. Ale je dobre, že AMD teraz ťahá pílku, pretože to dosť zrazilo ceny. Ešte zohnať tak dvojterové SSD za tak 100€ tak budem spokojný 😀

            • Hele, ja rozumim tomu, ze AMD ma stesti, ze Intel dlouho technicky jen “vegetoval” (at uz z jakehokoliv duvodu). S tim nemam problem. To je fakt a bez toho, by to melo AMD mnohem tezsi.
              Jen prosim ohledne tech “regulacnich” uradu. To jsou vetsi baje nez Stare povesti ceske. Zjednodusene..aby po tobe sel nejaky regulacni urad, musis z principu jako firma delat nejake nezakone praktiky. Pokud by se AMD samo “odporoucelo”, zadny urad u Intelu nebude zasahovat..neni pro to vecny duvod. To ze zkrachuje “konkurencni” firma vlastnim pricinenim, k nim urcite nepatri. Krome toho koroporace jako Intel maji dneska takovou moc, ze pokud nebudou vylozene “blbnout”, tak jim v principu nic nehrozi. Posledni opravdova antimonopolni kauza, kde o neco opravdu slo, byl na prelomu 2000 Microsoft..a i pres soudni rozhodnuti k jeho rodeleni na 2 spolecnosti, k zadnemu realnemu postihu naonec nedoslo. Udelalo se bububu a zametlo se to pekne pod koberec. Proc by to melo dopadnout jinak v pripade treba Intelu, mi neni jasne.

            • Ono v poslední době regulační úřady v USA tak moc do ničeho nešťourají, v porovnání s aktivitou třeba v 90tých letech. Takže IMHO toho se Intel moc nebál/nebojí.

  5. Opět pár vypíchnutých zajímavostí, raději bez dalšího komentáře.
    a) Meziročně vzrostl prodej Epyců na trojnásobek (v kusech).
    b) Mezikvartálně vzrostl prodej Epyců o dvouciferná procenta (v kusech), ale v penězích to byl růst “jen tak tak se to ještě dá nazvat růstem”.
    c) Prodeje grafik rostly meziročně opět o dvouciferná procenta (v kusech), mezikvartálně zaznamenaly výrazný propad.
    d) U grafik šla meziročně i mezikvartálně průměrná prodejní cena dolů, což je dost překvapivé, když jsou nahrazovány Radeony 5xx za dražší (a samozřejmě výkonnější) 5xxx.
    e) Gró meziročního růstu spočívalo hlavně na vyšších prodejích desktopových Ryzenů a na růstu jejich prodejních cen.
    f) Tenhle kvartál zachránily notebookové čipy.
    g) AMD očekává, že by mohla za 2Q prodat půl milionu Epyců.
    h) AMD přestalo snižovat své dluhy.
    i) AMD se chystá mírnit ve vydávání nových akcií.

    • ad a/b/ .. tak to by se jim nejspis mohl viditelne zvysit podil na trhu
      ad c/ .. tady to zni lip, nez to je. Pred rokem jeste nemeli Navi, takze tam ty prodeje musli byt uplne mimo. V tom kontextu jsou i dnesni prodeje AMD grafik dost za ocekavanim…
      ad f/ ze by to slo uz na ukor Rzenu 4xxx, v ramci “objednavek”? a nebo se zvedli i prodeje 3xxx notasu..

      • ad a/ a b/ … nemohlo, ta procenta jsou tak nízká, že ani 50% růst vcelku neznamená nic … pokud bude mít AMD nějakých přes 30% podíl v serverech, pak 20% růst bude určitě vypadat jinak, než teď

  6. Myslím že na tuto dobu je to pro AMD dobrý výsledek, 46% Gross margin je pro AMD super číslo – víc jak 10 let to neměli. Pokles na 44% bude jen dočasný výkyv a půjde zpátky nahoru.
    Důležité je, aby se stavěly nové velké servery, kde nebude “zatížení” Intelem z minulosti, a v druhé polovině roku se začnou prodávat nové konzole, takže bych se o AMD nebál. Osobně ještě letos přispěju AMD do kasičky – 4900X + nějaký ten noťas s AMD

    Samozřejmě v porovnání s Intelem, který má příjmy šíleně diverzifikovaný a prodává možná už i hrnce, je AMD malé, ale i tak umí potrápit – srovnal bych to jako Agrofert vůči místnímu pekaři, aspoň co do objemu peněz 🙂

    • To snížení marže je kvůli tomu, že se rozjede výroba nových konzolí a poměrně velké sumy v tržbách budou tvořené tím. Na těch konzolových APU je nižší marže, takže když se přidají, tak to celkovou marži průměrně stáhne dolů. Ale jestli poroste ten další byznys mimo konzole, tak ten to zase bude pomalu táhnout nahoru/nebo by měl, i když pochopitelně ne až do nebes.

      • jj, vím, že z Custom segmentu nejde moc dojit, ale počítám, že příjde nová řada Ryzenů a měly by se rozběhnout notebooky, servery by taky měly růst.
        No a RDNA 2 tam uvidíme snad se poraří držet krok aspoň jak dnes, ale tam nějaký nárůst v podílu trhu nečekám.