Mapy od Googlu jsou čistší, lépe na nich rozeznáte obchody a restaurace

27. 7. 2016

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Produkty od Googlu jsme brali jako špičku, ale například Mapy získaly zdatnou konkurenci, a to od českého Seznamu. Poslední měsíce tak v redakci raději používáme Mapy.cz než Mapy Google. Pomohou jinak stále dobrému produktu od internetového giganta oznámené novinky?

Tentokrát se Mapy Google mění na povrchu,
a to tak, že si toho všimnete na první pohled. Firma odebrala
prvky, které nebyly zcela nezbytné, např. obrysy silnic. Dále se
pracovalo na typografii názvů ulic, bodů zájmu a názvů stanic
hromadné dopravy, aby písmena na mapě nezapadla. Drobnými
úpravami bylo dosaženo čistšího vzhledu. Revoluce se nekoná,
příjemná evoluce ano.


Vpravo je nová verze Google Maps | Foto: Google

Body zájmy nyní svítí oranžově, tyto
oblasti jsou tak lépe vidět. Jedná se o restaurace, obchody,
hotely atp. Tyto body přitom volí algoritmus.
Označovány jsou oblasti
s vyšší koncentracích restaurací, barů
a obchodů.
Pouze v oblastech, kde
je zástavba skutečně hustá, důležité oblasti nevybírá
algoritmus, ale lidé. Dříve
byly tyto oblasti slité s obyčejnou zástavbou.

Na obrázku níže
se pak můžete podívat na novou barevnou paletu, kterou Google
používá. Čtyři různé
typy oblastí by měly být jasně rozpoznatelné. Jedná se o vodní
plochy, vegetaci a oblasti lidské aktivity (zástavba).
Nejvýraznější je pak zvýraznění vyhledávaného obsahu.


Google používá novou barevnou paletu | Foto: Google

Zdroj: Google
Lat Long

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek