Tržní podíly x86 procesorů: AMD zase ubralo Intelu, ale v desktopu a serveru jen drobně

98

Včera dorazily opět poslední statistiky tržních podílů procesorů architektury x86. Poslední dobou je poskytuje médiím přes své tiskové zastoupení přímo AMD, nicméně pocházejí od analytické firmy Mercury Research. Jako v předchozích obdobích aktuální data ukazují, že AMD pořád ubírá drobné dílky koláče Intelu, což je asi také důvod proč, je firma tak sdílná. Ovšem ve dvou oblastech se nárůsty do značné míry zabrzdily.

AMD sděluje jenom svůj podíl, ale v současnosti můžeme operovat s předpokladem, že ostatní výrobci x86 čipů mají globálně téměř nulu, takže z čísel Mercury Research si můžeme podíl Intelu domyslet. A lepší informace o tom, jak se souboj Intelu s AMD vyvíjí, každopádně k mání nejsou.

(Pozvolný) přesun podílu od Intelu k AMD pokračuje

Nynější výsledky jsou za skončenou poslední čtvrtinu roku 2019 (o tom, jaké byly podíly v červenci až září neboli Q3 2019, jsme psali v listopadu). Statistika uvádí, že se celkové podíly na trhu procesorů x86, ovšem s odečtením sektoru IoT (internetu věcí) a herních konzolí, by měly být 15,5 % pro AMD a tedy asi 84,5 % pro Intel. O kvartál předtím mělo AMD tržní podíl 14,6 % a před rokem v Q4 2018 asi 12,3 %. S odečtením ještě serverů – tedy čistě jen na trhu PC – má AMD údajně 17,0 % a Intel zřejmě 83 %. Pro ilustraci trendu by v tomto počítání mělo AMD o kvartál dřív 15,9 % a o rok dřív 13,5 %.

Jinými slovy, AMD pořád vykazuje setrvalým růst (a Intel naopak propad), ovšem relativně pomalý. Nyní se prý AMD nachází na nejvyšším tržním podílu, jaký mělo od roku 2013, pořád se tedy ještě nevrátilo na své pozice z minulosti (z doby před Bulldozerem či dokonce předtím, než Intel vydal své přelomové procesory Core 2 v roce 2006).

Procesor AMD Ryzen 3000 kremikovy cip Matisse na 7nm procesu TSMC Fritzchens Fritz 12

Růst AMD v desktopu utuchá, bude muset posílit u OEM výrobců

AMD získávalo podíl a Intel ho ztrácel zřejmě ve všech sektorech trhu. V desktopu (mimo IoT produktů) stoupl podíl AMD na 18,3 % (z 18,0 % v Q3 2019 a 15,9 % v Q4 2018), má to být nejlepší výsledek od třetí čtvrtiny roku 2013. Na Intel by tedy zůstávalo 81,7 %. Nicméně všimněte si, že růst už zde není vůbec moc dramatický, takže zde AMD může začínat narážet na limity své expanze.

A to asi proto, že v retailovém trhu, tedy v prodeji samostatných komponent a mezi koncovými zákazníky, kteří si sami staví PC, už AMD docela přesvědčivě vládne prodejům (viz třeba pohled na žebříček nejprodávanějších CPU na americkém Amazonu nebo na statistiky z německého Mindfactory) a nemůže zde už přibrat moc dalších zákazníků. A tento trh je navíc i velmi malý. Většinu desktop PC prodávají velcí OEM výrobci, a v těchto hotových sestavách tradičně dominuje díky velikosti/vlivu/setrvačnosti i dalším faktorům Intel. AMD jen velmi pomalu přesvědčuje jejich výrobce, aby stavěli (a pak také nabízeli, distribuovali a inzercí propagovali) sestavy s Ryzenem. Další růst podílu proto bude pro AMD o dost obtížnější než retailový trh, kde se mu celkem podařilo si zákazníky získat.

Trzni podily x86 procesory AMD Intel za Q4 2019
Tržní podíly x86 procesorů AMD za Q4 2019 (Zdroj: Mercury Research, via AMD)

Podíl v serverech stoupl jenom kosmeticky

Už při probírání finančních výsledků AMD za Q4 2019 jsme konstatovali, že tržby firmy ze serverových procesorů jsou vzdor tomu, jaké mají aktuální 7nm Epycy technologické výhody, pořád jenom hodně malé, odhadem do 250 až 300 milionů dolarů. Nyní se ukazuje, proč. Zatímco v Q3 2019 byl podíl AMD na trhu x86 procesorů pro servery 4,3 %, během čtvrtého kvartálu se zvýšil jenom téměř zanedbatelně na 4,5 % (pro srovnání – před rokem v Q3 2018 byl podíl 3,1 %).

Poptávka po procesorech Rome se tedy pořád moc nerozproudila, i když je to opět zatím nejlepší tržní podíl od roku 2013. Podíl Intelu by tedy pořád měl být 95,5 %. A při pohledu na výsledky to vypadá, že rozdíl by byl ještě větší, pokud by se počítala procenta z tržeb a ne z počtu prodaných kusů CPU – Intel měl v Q4 jen z datacenter tržbu 7,2 miliardy $. AMD má však údajně stále za cíl dosáhnout letos na cca 10% tržní podíl, takže se pro něj snad situace zlepší nyní počínaje v Q1 a Q2.

Intel Xeon E procesor 1600

Větší zisky v noteboocích

Ovšem jsou i oblasti, kde to vypadá lépe. V noteboocích, které představují nadpoloviční většinu všech PC, se AMD na úkor Intelu vykrmovalo aspoň o trošku rychleji. Zde se v Q4 2019 rozdělení sil dostalo na 16,2 % pro AMD a zřejmě 83,8 % pro Intel; výsledek AMD má být nejlepší od Q2 2013. O kvartál dřív v Q3 2019 mělo AMD v noteboocích 14,7 % a před rokem v Q4 2018 jenom 12,2 %. Navíc teď firma uvádí slibně vypadající osmijádrové Ryzeny 4000 pro notebooky, které by díky výhodě efektivnějšího 7nm procesu mohly proti Intelu celkem slavit úspěchy (pochopitelně v rámci možností – jak je pro AMD těžké vytlačit mnohem větší Intel z pozic, ve kterých dlouhá léta zapouští kořeny, je z těchto statistik myslím celkem jasně vidět).

Letos by asi mohl trend slábnutí Intelu a velmi pomalého posilování AMD ještě pokračovat. V serverech má totiž Intel chystané novinky opožděné a 10nm Xeony asi výrazněji promluví až koncem roku. V desktopu pak bude mít Intel opět jenom 14nm Comet Lake se starou architekturou (ovšem velmi vysoko taktované) a byť se do notebooků dostane zajímavá nová architektura Tiger Lake, asi zase bude handicapovaná problémy 10nm procesu a nebude ani představovat majoritu nabídky Intelu. AMD by tedy letos mohlo získat další pozice, ale otázka bude, jestli to už budou významnější zisky, nebo jen drobné.

Galerie: Odhalení procesorů AMD Ryzen 4000 pro notebooky

Tržní podíly x86 procesorů: AMD zase ubralo Intelu, ale v desktopu a serveru jen drobně
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 10 hlas/ů

98 KOMENTÁŘE

  1. Moc se mi líbí formulace, že “10nm Xeony asi výrazněji promluví až koncem roku”. První, co mě napadlo, je, že to zase bude keců… a skutek utek…

    Mimochodem, unikl výdledek benchmarku, kde Core I9 10900K (desetijádro) téměř dosahuje výkonu šestnáctijádrového Ryzenu! Jenže je to v 3DMarku TimeSpy, který umí jen 10 jader. Intel opět perlí a přesvědčuje blby, že si mají kupovat ten jeho odpad.

  2. Pekne shrnuti Jana Olsana.
    Na vetsi vliv novych Rome Epyc serveru je pul roku po uvedeni jeste celkem brzy. Vetsi vliv bych cekal az letos. Krome toho, letos do toho mohu spadnout i nejake zakazky na vypocetni centra.
    Mobilni rust je zajimavy. Na to, ze Intel ma bud srovnatelnou nebo lepsi nabidku nez mobilni 2xxx a 3xxx rada Ryzenu. Tady to vypada, ze Renoir ma dobry potencial ukousnout Intelu o dost vic.

  3. Zde se stretavaji sny s realitou. Krasna cisla z Mindfactory ve skutecnosti neznamenaji vubec nic. AMD bude muset udrzet vysoke tempo a intel zaroven bude muset udrzet svoji stagnaci, oboji zaroven a mnohem dele, nez mnozi “optimiste” predpokladaji, aby se neco podstatne zmenilo. Much core much doge zjevne netahne, respektive tahne ty zakazniky, kteri pro to maji prime vyuziti. A tech je minimum.

    • Souhlas, Mindfactory jsou stejní loseři jako Heureka, Alza, CZC, nebo Amazon kde to vychází tak, že v prodejním top10 jsou až na 1-3 intely samá AMD (a top3 jsou ve všech případech AMD):

      https://www.amazon.com/s?k=CPU&ref=nb_sb_noss_2
      https://procesory.heureka.cz/
      https://www.czc.cz/procesory/produkty
      https://www.alza.cz/nejprodavanejsi-nejlepsi-procesory/18842843.htm

      “Minimum” jsou 4C APU za cenu 3200Kč (za to se ještě nedávno prodával somrácký model s 2C jménem Pentium), drtivá většina má 6 a více jader.

      Aneb Hnízdova virtuální realita. 😁

      edit: a letos cca v Q3 přijde Zen3, který má dle veřejného slibu AMD opět poměrně zásadně pohnout s IPC.

          • Vždyť vy jste naprosto stejnej jako ten hnizdo. Oba ignorujete realitu. On ignoruje, že AMD má skvělé produkty, vy ignorujete, že podíl AMD na trhu je pořád hodně nízký a nic na něm nezmění ani to 30% navýšení tržeb, které na letos AMD plánuje.

            • Já nic neignoruju. Komentoval jsem ta “krásná čísla”; upozorňuji, že většina těch nejdražších procesorů se prodává (a to i na západě) jako separátní skládačky, nikoli OEM.

              Je to asi tak, jako v automotive: na jedno Lambo připadá stovka Fabií, 20 Oktávek a 5 Superbů. Nikdo soudný přece nebude čekat, že všichni majitelé počítačů půjdou a budou okamžitě měnit svoje stroje jen proto, že má AMD zrovna dobré procesory.

            • tynyt:
              A to je právě ten váš omyl. Kdyby to bylo tak, jak popisujete při srovnání s auty, měla by AMD větší podíl vyjádřený v penězích, než v počtech prodaných čipů. A tomu nic nenasvědčuje. Ba právě naopak. Podle podílu na trhu má víc procent trhu, než podle finančních výsledků.

            • tynyt:
              Moc nerozumím vaší otázce. VW to lambo už dávno vlastní, takže už si ho koupit nemůže. A opačně to taky nejde.

            • To byla řečnická otázka, která jen potvrzuje stav podobný automotive. Zisky nedělají drahé luxusní a speciální vozy, ale masová produkce běžných a poměrně levných modelů. Taky proto intel, který má historicky vazby v OEM kanálu, je poměrně v klidu, protože má své jisté, má své obraty, marže a díky nim i zisk. Proto taky VW vlastní značku Lamborghini a nikoli naopak (a nikdy by se taková situace neobjevila).
              AMD dnes prodává hiend náročným zákazníkům (ovšem v duchu dobrého poměru cena/výkon), kdežto intel hrne nezajímavé pracovní nástroje, ale zato ve velkém objemu.

            • Radku, můžeš konkrétně a jmenovitě úvést ty skvělé produkty, říci proč jsou skvělé a kde “je ignoruji”? Dále bych prosil uvést, v jaké souvislosti je tato údajná ignorace s mým příspěvkěm, který se věnuje něčemu úplně jinému. Děkuji.

    • No jo, Intel forever!
      Co na tom, ze AMD stoupa trzni podil vsude. V desktopu hlavne diky Retail segmentu, ktery prave Mindfactory a jini dobre zrcadli. Zbytek jsou nesmyslne hlasky podobne jako z druhe barikady, kdy se Intelu prorokuje brzky konec.
      Hnizdo a “jeho” realita..

          • No co napsat. Jde hlavně vidět jak má Intel brutálně podchycené a zavázané OEM prodejce. A nejen je. Zkuste obchodníkovi naznačit, že chcete server na platformě AMD a uvidíte ten vysvětlující taneček proč to musí být Intel (reálná zkušenost + bohužel tristní nabídka od DELL a pod.).
            Jinak je mi jasné že zarytý fanatický odpůrce AMD Hnízdo plesá radostí. Aniž by mu bohužel došlo, že nebýt AMD neměl by svoji 8700k s 6/12… Ale to těmto pokryteckým lidem nikdo nikdy nevysvětlí. Naopak by měl mít radost z AMD a přát této firmě, protože díky tomu se mu snaží i jeho Intel.
            Na rozdíl od těchto pokrytců já jsem za úspěchy AMD rád a nyní i hojně jejich CPU využívám a to jak pro sebe tak i pro druhé. Když jsou tyto procesory výhodné proč je nenabídnout. A nepodpořit tak tuto firmu k dalšímu vývoji a lepší konkurenci.
            PS: podle mě nebýt různých dohod a praktik, tak by měl být trh mnohem mnohem vyrovnanější…

            • TSMC víc nevyrobí. Takže to nesvádějte na nějaké dohody Intelu. Aby to bylo vyrovnanější, muselo by TSMC zněkolikanásobit výrobní kapacity. A to pár let potrvá. Už jenom proto, že TSMC nepůjde do rizika, aby stavěli takovou kapacitu pro jednoho zákazníka.

            • “TSMC víc nevyrobí. Takže to nesvádějte na nějaké dohody Intelu. ”
              Na prvni casti neco bude. Druha veta je ale v principu chybne. Dohody Intelu s vyrobci 100% existuji. Popirat takovou vec by bylo popirani toho, jak bezne bussines funguje..
              Vemte si, ze kazda zmena v sobe skyta riziko. Proc by mel OEM vyrobce, ktery proda vse, co mu Intel doda, jit na ruku AMD na ukor Intelu? Tohle si dovoli (mohou dovolit) mali, flexibilni hraci, cim vetsi OEM vyrobce, tim ten proces bude delsi a setrvacnost vetsi.

            • Radku co vím a všude jsme to četl tak AMD naopak u TSMC celkem dost navíší výrobní kapacity. Krom toho AMD může teoreticky sáhnout i po SAMSUNGu na některé produkty.
              A to není nic o svádění ale o realitě a zkušenostech. Nechceš snad popřít to, že jsou jisté dohody o odběrech a pod? No a prostě jak jsem psal někteří si to nechtějí s Intelem rozházet…

            • man in shadows:
              Po čem v budoucnu šáhne AMD je jedna věc. Vy ale píšete, že kdyby nebylo dohod, byl by trh vyrovnanější. A to nebyl, protože by AMD ty své procesory nové generace neměla kde vyrobit. Jestli je bude mít kde vyrobit v budoucnu, se ukáže až časem.
              Dohody s výrobci samozřejmě existují. Ono těžko může třeba Lenovo, které má 25% podíl na trhu počítačů nemít dohodu s Intelem, když sami prodají dvojnásobek toho, co celá Intelí konkurence. Jen nechápu, kde berete to, že ty dohody omezují trh. Trh omezuje v první řadě neschopnost AMD nabídnout celou škálu produktů, které trh žádá. Teď se Renoirem se to snad změní. Dohoda s Intelem je o tom, že si od něj objednávají čipy a ty objednávky jsou dlouhé měsíce předtím, než jsou dodávky. Ono při těch objemech ani nelze jinak.

            • Radku a že jsem tak smělý… Ty víš jak velkou výrobní kapacitu má nyní AMD nasmlouváno a o kolik to u TSMC navýšil? Že si jseš tolik jistý s tím co tvrdíš?
              Souhlasím s Tebou v tom, že AMD chybí kancelářský produkt. Tedy až na 2200G 2400G 3200D 3400G a třeba 3000G… Čili CPU i s integrovanou grafikou ať se nemusí přidávat grafika… Ostatně toho využije i v NTB, že zozšíří CPU+GPU v jednom.

            • vždyť ty taky nevíš, jakou kapacitu má AMD nasmlouvanou a jakou asi může mít? Na trhu není sám, nasmlouváno mají všichni včetně nVidie … AMD není pro TSMC žádná super-extra priorita …

            • man in shadows:
              Vycházím z toho, co zveřejňuje samo AMD. A to jasně říká, že letos očekává zvýšení obratu o 28-30 %. Tedy evidentně nemá nasmlouváno tolik, aby se mohlo Intelu vyrovnat. To by muselo vyrůst tak o 500 %. A to nemluvím o tom, že ten odhadovaný růst obratu není jen v procesorech (proti Intelu), ale i v grafikách (proti nVidii).

            • Ono to jde, když se chce (Epyc server od Dellu) – https://martinhaller.cz/z-praxe/epycka-case-study-servery-dell-15-generace-opet-s-amd/?utm_source=facebook&utm_medium=feed&utm_campaign=EPYCka_case_study. Jak tu též správně poznamenal Tombo, půl roku po uvedení (nový Epyc) je na nějaký větší vliv brzo a to ještě potrvá. Než to přijde do nějakého masívnějšího nasazení, každý soudný začne se vzorky pro nějakou case study a než se to vyzkouší a zverifikuje pro ostré nasazení, tak je rok a víc v řiti.

            • man in shadows 6.2.2020 at 15:41 “Aniž by mu bohužel došlo, že nebýt AMD neměl by svoji 8700k s 6/12…”

              Musím tě upozornit, že šestijádrový coffeelake vznikal v době, kdy o nějakých ryzenech, notabene o tom, že už ve třetí generaci se v některých aplikacích vyrovanjí intelům, neměl nikdo ani ponětí.

              Jinak je strašně zajímavé, jak hovoříš v jedné větě o zaháčkování prodejců a v druhé o katastrofální nabídce produktů… Co má asi ten prodejce prodávat, že…

              Podle slohu a opakujícíh se floskulí bych řekl jsi kochrenův multiůčet. Možná trombóza, ale ten není tak grafomanní.

            • Hnizdo uz to moc radeji nepitvej..naskakuji ti jeste vetsi bludy, nez ty co obvykle v diskusich pises..
              🙂

            • Radku, ale to cos napsal že sami uvádí navýšení obratu kolem 30% přece neznamená, že o tolik mají vyšší výrobní kapacitu. Co když počítají se setrvačností OEM ? Kde jsou opravdu ty hlavní tržby. Ani jeden z nás neví kolik mají nasmlouváno. Já neříkám, že na tom co píšeš nebude něco pravdy, ale určitě bych to nenapsal jako jasnou věc.
              Co se týče grafik tam AMD jednoznačně tahá za ten kratší konec provazu. Nvidia nezaspala jako Intel a hlavně těží z těch samých výrobních možností jaké má i AMD.
              Jako AMD j zatím jediná firma co musí bojovat na obou trzích. A vzhledem k financím je jasné, že asi nebude excelovat na obou frontách. AMD v CPU je nyní rovnocenný soupěř, který má v mnoha ohledech na vrch (proto jsem zmínil že podle mě by měl být trh správně aspoň 40-60). V GPU je to jen možná alternativa.

    • “kteří si sami staví PC, už AMD docela přesvědčivě vládne prodejům (viz třeba pohled na žebříček nejprodávanějších CPU na americkém Amazonu nebo na statistiky z německého Mindfactory) a nemůže zde už přibrat moc dalších zákazníků. A tento trh je navíc i velmi malý. Většinu desktop PC prodávají velcí OEM výrobci”

      toto si prečítaj 3-5x a potom možno pochopíš ako je možné že AMD vládne predajom CPU priamo koncovým zákazníkom a zároveň a napriek tomu sa podiel Intelu stenčuje len veľmi pozvoľna.

      • nabízí se otázka, proč “OEM” výrobci na AMD kadí? Asi mají víc reklamací, než je zdrávo … stačí si zajít na pc-help …

        s Intelem už je to jako s Putinem … za všechno zlé může …

          • tak výrobcům to teoreticky může být jedno, druhá věc je, že se nenajde velký prodejce třeba kancelářských PC, protože by musel najmout řádově vyšší počty servismanů na “údržbu” … třeba on site záruka … co počítač, to jeden technik spící u něj … je to nadsázka, ale jak daleko od reality? Jedna věc je, když si to koupí a složí fanda, který se tím baví, hraje si, neřeší … do oem stroje hrabat nemůžeš …

            • samozrejme, v oem kazdy nutny update znamena strasne penez, pokud mas v dodavce servis tak si dvakrat rozmyslis neco co i jen muze predstavovat problemy.

          • https://www.dell.com/support/home/cz/cs/czbsd1/drivers/driversdetails?driverid=f6n5h&oscode=wt64a&productcode=latitude-14-7490-laptop

            Rozklikneme Verze a co nevidíme?
            Verze
            1.12.2 05 lis 2019
            1.11.0 18 zář 2019
            1.10.0 28 čvn 2019
            1.9.3 02 kvě 2019
            1.8.0 22 led 2019
            1.7.2 12 pro 2018
            1.6.0 19 zář 2018
            1.5.1 09 srp 2018
            1.4.1 10 čvc 2018
            1.3.3 16 dub 2018
            1.2.8 19 bře 2018
            1.1.6 03 led 2018
            1.0.1 03 led 2018

            Kritické updaty třeba i 2x za měsíc. Ale je fakt, že jsou označené jako “Naléhavé”, což je Dellovský ekvivalent ke “kritický”, ale to se nesmí řikat.

            😁

            Díky, že se tak krásně střílíš do vlastní nohy. 😁😁😁 Celý kancl tu řičí smíchy.

            edit: zvolil jsem náhodný Intelovský model od Dellu…

            • žes vytáhl zrovna Dell, který dělá updaty i když se změní počasí … ale jo, proč ne … působivé na tom všem je, že i když ten tvůj kancl řičí smíchy (možná je ten důvod jiný, to se ale nesmí říkat), Intel bude 100% šlapat i bez všech těch “kritických” updatů naprosto v pohodě …

            • gogo: Tím naznačuješ, že AMD šlapat bez updatů BIOSu nebude? 😁 A můžu vědět, kolik takových systémů jsi postavil a udržuješ, že plácáš takové koniny?

              BTW, ty updaty BIOSu se u nás ve firmě aplikují. Jsou to (objemově) vyšší desetitisíce strojů celosvětově, protože řeší bezpečnostní CVEčka. Jaký bordel to dělá, to si asi ani neumíš představit.

            • “žes vytáhl zrovna Dell, který dělá updaty i když se změní počasí”
              Vzhledem k tomu, že kvůli těm mikrokódům a dalším fixům musí dělat updaty pro všechno, co je v patřičné fázi podpory, tak to není nic co by se dělo jen tak z plezíru. Dost pochybuju, že z toho mají zrovna radost, protože tím procesem napsání/otestování/distribuce musí najednou protýct mnohem víc vydání BIOSů, než na co v minulosti ty týmy byly zvyklý/stavěný

            • ktera to byla agesa, ktera udelala nektere kusy ryzenu nestabilnimi na stock frekvencich? jeden build zpatky? dva?

            • Jan Olšan 7.2.2020 at 9:29 “Vzhledem k tomu, že kvůli těm mikrokódům a dalším fixům musí dělat updaty pro všechno, co je v patřičné fázi podpory, tak to není nic co by se dělo jen tak z plezíru.”

              Tyto updaty jsou obsaženy v updatech Windows, u kolika tech biosu je uveden update zabezpečení vztažený na konrkétní CVE?

              Můžeme se podívat na četnost updatů před obdobím Spectre/meltdown? Kolikpak updatu mikrokódu od intelu v souvislosti s těmito zranitelnostmi vyšlo v roce 2018/9? Tři? Pět? Kolik z nich šlo vendorům hw? Určitě ne 13. Kolik z nich je server only?

              Takže opět obvyklé manipulace a demagogie.

            • takže jsem to spočítal sám. u daného modelu jsou to za dva roky čtyři updaty mikrokodu tykajicich se objevenych zranitelnosti CPU.

            • Hnizdo: žádnou Agesu vyloženě aktualizovat nemusíš. Všechno jsou to VOLITELNÉ aktualizace, které zvyšují výkon – tedy můžeš bios aplikovat až třeba po několika týdnech, až se projeví jeho stabilita.
              Kromě toho, po úvodním rychlém tempu vydávání biosů pro Ryzeny jsou nyní zastabilizované. Pro mou desku vposledku vydali jen opravy týkající sběrnic, podpory pamětí, apod.

            • tynyt to máš těžko něco vysvětlovat 100% fanatikovi jako je hnízdo… On jen mele co se mu hodí bez jakýchkoli osobních zkušeností… Já třeba tu 3600 rozjel hned na prvním BIOSu a jela stabilně i přetaktovaná. Výsledky testů jsem tu postnul na prání Mvladara… Dokonce i test co si on sám vybral… Takže ano můžeš si nahrát nový BIOS ale ne není to nutnost 🙂
              Jinak vzhledem k tomu, že s tím mám nějaké ty zkušenosti, tak ty updaty BIOSů jsou i u HP 🙂 Není to jen výsada DELL 🙂

        • Ale gogo do všeho tahat politiu a Putina no fuj 😀
          Je to jednoduché… Reklamace nejsou vyšší to mi věř. Jde o dohody a ano nikdo si to nechce s Intelem rozházet. Protože se věří tomu, že Intel se oklepe a díky financím zas zadupe AMD do země. A co pak že, když si nazlobíš Intel. Jinak jak už jsem psal tady dávno fungují odměny. Když prodáš tolik a tolik Intel uděláš určitý obrat tak z toho máš výhody… Atd atd… Opravdu stačí osobní zkušenosti…

  4. Blbý a blbější z Diitu už tu zase řádí, Strkal, Tynyt a Hlouběji, Tombo už zase melou tu svou, tu kterou jim jejich nemocný guru Souček předepsal, hoši vraťte se do svých bažin na Diitu, dnes tam máte zase perfektní článek o Intelu. Váš guru nikdy nespí, jak je vidět.

  5. Hlavně že v serverech budou mít na konci roku 10%. Potvrdilo to samo AMD tak to musí být pravda. Otázkou je, jak toho chtějí dosáhnout?
    Další věc, když už teď při těchto podílech narážejí na své limity, tak kam vlastně reálně můžou růst? A to do toho přijdou teď konzole a ty jim přidělají krom nějakého malého zisku pár vrásek na čelech.

  6. Je krásné jak se tu shromáždili odpůrci AMD a přišli si zaplivat 😀 Pánové to chce klid 🙂 Prasknou Vám cévky bacha na to. Jsem rád, že jste si navzájem pohonili nejen EGA . Já vím Vám chybí zlaté časy 4/8 a nikdy víc a jinak na vždy 😉 Tak na rozdíl od Vás já jsem za změny na poli CPU rád 🙂
    Nicméně já třeba Intelu fandím na poli grafik Opravdu doufám, že přibude další výrobce. Možná ne nyní, ale třeba do 3 let.

      • Sice už někteří provaření mají ban, a nebo se už na tolik ztrapnili, že se raději moc neukazují, ale stále tu jsou perlící fanatici 🙂 Neprožívám neboj když mám náhodou čas tak se chodím na diskuse pobavit 😀
        Jinak není složité si najít kdo AMD pomlu ze srdce nenávidí… Stačí se podívat. Je to sice hloupé a malicherné, ale tak co už. Třeba to něco ukazuje o povaze dotyčných.

          • Ano ten byl myšlen. Nicméně krom blbých keců, napadání, vyhrožování a urážení. To byl zarytý odpůrce AMD. No a ti další byli Maudit, mvladar… A zbyli tu hnizdo, HWSpeedy, Jakim. Gogo jak kdy ten se to už snaží maskovat stejně jako své pravé chování, ale budiž mu ke cti že se už umí udržet 🙂 S tím chováním.

            • no jistě, jaký je z tebe najednou psycholog 😀 … je mě 58 pryč, co bych jako měl maskovat? Že jedu na Intelu, není tajemství, že bych po těch AMD nedoladěných výtrtech Ryzen do kompu nechtěl, to je fakt … tím ale nedávám vinu jen AMD, nějaký podíl na tom mají výrobci desek … že jsem rád, že AMD dělá poslední dobou špičkové procesory, a nutí tím Intel k maximální aktivitě, to je taky fakt … co tedy kde maskuji?
              S mojí povahou je to složitější. Kdo mě zná tvrdí, že nezná hodnějšího člověka … že občas bouchnu, nesouvisí s anonymitou, internetem … pokud mě někdo opravdu vytočí (nechám si hodně dlouho srát na hlavu od kohokoliv, dokud nepřeteče) pak mi je jedno, koho pošlu do prdele … opravdu, nedělám rozdíly … za komančů to byl problém, protože jsem pak přišel o práci, teď mi každý může víš co …
              takže s tou mojí “pravou” povahou a “maskováním” kdečeho jsi vedle jako většinou ve všem …

            • Gogo a ty si myslíš, že lidi mají tak krátkou paměť a nepamatují si ty Tvoje zuřivé výlevy? A nebo že neznají Tvé vyložené preference?

              Ano nyní se držíš a budiž Ti to ke cti to jsem už psal 🙂 Ostatně byl jsem to já kdo Tě neustále upozorňoval na Tvé chování. A jsem rád, že to zabralo.

        • A co si myslet o povaze dotyčného, který nic neprožívá, ale potřebuje o tom napsat (kdo začal s tímto vláknem?), chodí se do diskuze na odborném webu “pobavit” a vyhledávat nějaké zjevné i domnělé nepřátele své zřejmě oblíbené značky? Je to sice hloupé a malicherné, ale tak co už.

          • Ano Ty znáš moje preference? a nebo jsi si je jen vymyslel protože jsem poukázal na trolly a na fakta?
            Já někde píši něco proti Intelu nebo Nvidii a vyzdvihuji AMD? A nebo jak jsi na to přišel?
            Takže například Tím, že přeji Intelu aby se jim povedly grafiky tak… jak to vlastně je? Co je moje oblíbená značka?

            • Ono by stačilo poukazovat jen na fakta a vykašlat se na trigování oponentů nebo trolů, které se tu v poslední době začalo nadužívat, můj názor. A jestli jseš to podle dikce příspěvků ty, Kochrene, pak nechápu, proč sis změnil nick. A ano, myslím si, že AMD máš nějak raději, proto jsem psal “zřejmě”, ale nemyslím to nijak zle.

        • tak pokud ti nevadi lide jako azznoha, tromboza a dalsi, kteri tu veskere oponenty cele roky misto vecnych argumentu castuji temi nejhorsimi vulgaritami, vypovida to predevsim o tvoji povaze 😉
          o tomtez svedci take tvoje lzi o banech, s cilem diskreditovat urcitou nepohodlnou skupinu jmenovanych, kdy hovoris o mnoznych cislech, zatimco jediny kdo tu dostal ban byl crha za udajne vyhrozovani redaktorovi v osobni poste.
          muzeme treba srovnavat s tydiitem nebo Dedeho garazi, kdo tam dostava bany a za co.

          • Ty už to máš fakt pomotané. Jako i uživatele Maťko911 jsi označil, že se chová jako “stachuj”. Mě jsi označil tady za tombomina a pod. Ono napíšu to samé co jsme napsal Gogovi a Ty si myslíš, že si lidi ty Tvoje lži nepamatují?
            PS: moje lži o banech? Tak asi se pletu, ale Crha co vím BAN dostal to není lež, ale fakt.
            Hnízdo vím, že Ti Tví spolubovníci chybějí, protože bez nich se plácáš a topíš ve svých vlastních nesmyslech a výmyslech…

  7. 10% v serverech je sice krásný sen, ale nevidím to moc reálné. Ono problém je ten, že EPYCy kupují hlavně nové custom projekty a menší-střední podniky. Velká datacentra si změnu nemůžou moc dovolit. Kvůli přesunu na jinou platformu by museli nejen optimalizovat svůj SW, ale také by museli kompletně vypnout servery, protože VM nepodporují přechod na novou mašinu s jiným výrobcem CPU. A vypnout servery je nereálné.

    Intel má teď v serverech krásné zisky, protože servery kompenzují ztrátu výkonu, co ztratili patchema všech těch různých exploitů v Intel procesorech, takže to Intelu ještě pomohlo.

    Takže ať má AMD sebelepší produkty, přesvědčit servery a OEM trh (který je nasmlouvaný roky dopředu) je velice těžké a jediné, v čem může opravdu dominovat je mid-high end retail.

    • Prakticky s ničím z vašeho příspěvku nesouhlasím.
      a) Nějaký upgrade a vypínání je okrajová záležitost. Většina serverů se nijak neupgraduje, ale jednoduše se datacentrum rozšiřuje. Tedy není problém postavit dalších pár rackových skříní, otestovat je a pak je nechat dělat, co se po nich chce. Nějak si moc nedokážu představit datacentrum, které by bylo životně důležité tak, aby se muselo upgradovat za provozu. Cokoliv, co poskytuje nějaký webový obsah, nemá problém s přesměrováním zátěže na jiný server, totéž datacentra pro klienty typu Azure či AWS, kde jednoduše výkon pro nového klienta poskytnou na nové platformě.
      b) Ztráta patchema u Intelu je opět okrajová záležitost. Když máte třeba farmu streamovacích serverů, běží vám na nich jen a pouze váš software, takže je blbost aplikovat nějaký patch, který snižuje výkon a zvyšuje bezpečnost, kterou nepotřebujete. Ty patche jsou žádoucí jen u těch datacenter, kde si pronajímají výpočetní výkon zákazníci a to ještě jen u těch, kdy zákazník neobsadí celý server. A těch je menšina.
      c) Přesvědčování trhu není jen o skvělých produktech, ale i o komunikaci s odběrately. AMD vyrobí produkt, dá ho na trh a čeká, že ho firmy začnou kupovat. Proti tomu Intel vyrobí předprodukční vzorky, dá je nejvýznamnějším klientům, a klidně až po roce je začne vyrábět ve velkém. A v době, kdy je konečně začne vyrábět, na ně už má dávno objednávky, protože ti odběratelé si mohli vyzkoušet, jestli je chtějí nebo ne.
      To za c) funguje nejen v serverech, ale i v jiných produktech. Je dost pravděpodobné, že Tiger Lake dorazí až po Ryzenech 4000. Ale klíčoví zákazníci už Tiger Lake testují, kdežto AMD pro ně žádné vzorky nemá. Ta najede rovnou sériovou výrobu a teprve poté zákazníci zjistí a mohou si otestovat, jestli ty procesory vážně chtějí objednat.

      • “Proti tomu Intel vyrobí předprodukční vzorky, dá je nejvýznamnějším klientům, a klidně až po roce je začne vyrábět ve velkém.”
        Rok předem asi ne, ale Epycy měli takoví ti hodně velcí (potenciální) zákazníci předem taky.
        PC/notebookvé procesory taky musí OEMové a třeba výrobci desek mít předem, od toho jsou ES vzorky.