O úspěchu českého herního klenotu Kingdom Come: Deliverance od studia Warhorse není třeba dlouze diskutovat. Od vydání druhého dílu 4. února už uběhly téměř dva měsíce a postupně se k nám dostávají další zajímavé informace ze zákulisí. Generální ředitel Warhorse Studios Martin Frýdlantský se o ně podělil v podcastu První liga, kde mluvil mimo jiné o nejdůležitějších trzích, dominující herní platformě i o tom, kolik fyzických kopií hry se prodalo.
Česko je v počtu prodaných kopií čtvrtou zemí na světě
Největší zájem o hru projevili hráči ve Spojených státech, kteří si připsali více než 30 % všech prodejů. Poměrně překvapivě obsadila druhé místo Čína. Jak na síti X připomněl tvůrce hry Daniel Vávra, už první díl se tam těšil velké oblibě – proto je i silná pozice pokračování na tomto trhu pochopitelná.
Další příčky už patří evropským zemím. Třetí skončilo Německo a hned za ním, na čtvrtém místě, se umístila Česká republika. A to je s ohledem na velikost našeho trhu mimořádný úspěch. Ukazuje to, jak silné fanouškovské zázemí si hra doma vybudovala.
V podcastu padla i další zajímavá čísla. O pokoření milionové hranice hned v den vydání se vědělo už dříve. Dvou milionů dosáhla hra během pouhých čtrnácti dnů a podle Frýdlantského se aktuálně blíží ke třem milionům prodaných kusů. Zhruba dvě třetiny z nich tvoří prodeje na PC, přičemž krabicová verze představuje asi 15 % všech objednávek.
Zdroj: Borovan.cz, síť X