Kampaň ve stylu mangy. Japonská vláda vzkazuje mladým, aby nepodceňovali sílu hesel

7. 5. 2015

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Není to úplná novinka, ale není myslím od věci, abychom občas nahlédli pod pokličku úplně jiné kultury. Osvěta je někdy nejlepším prostředkem proti boji s čímkoli, co si vymyslíte. V Japonsku pojali aspoň na naše poměry originálně kampaň propagující kvalitní zabezpečení mobilních zařízeních. Plakáty se pokouší mladé lidi k zavádění silných hesel a dalších prvků přimět prostřednictvím postav nakreslených ve stylu mangy.

Poutače přitom nejsou dětsky nevinné. K doručení zpráv používají někdy velmi decentní vztahové podtexty, které odpovídají zaměření na teenagery. Jeden z plakátů např. vyobrazuje dívku, kterou opouští chlapec a ona se táže: „Co bylo to, co učinilo mé heslo nedodatečným?“ Jiný reprezentuje konec vztahu, kde jsou pronesena slova: „Budu na tebe čekat až do dne, kdy přehodnotíš svůj postoj k heslu!“

Velká část kampaně se snaží lidem vštípit do hlavy poselství, že jejich potenciální protějšky hledají někoho zodpovědného, kdo si i svůj mobil ochrání silným heslem. Více obrázků najdete na oficiálním japonském webu kampaně. Zabrala by podobná osvětová propagace v Česku?


Kampaň má přimět mladé, aby si více hleděli zabezpečení chytrých zařízení

via The Verge

Autor článku

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek