Lidé připojení přes O2 Air Fix hlásí problémy. Operátor ve špičce uměle snižuje rychlost

23. 3. 2017

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Uživatelé, kteří si u O2 sjednali neomezené fixní připojení Optimal Air Fix, čeká nepříjemné překvapení. Operátor jim za 499 Kč nabízí alternativu pro VDSL běžící přes síť LTE o rychlosti 20/2 Mb/s. Takovou dosahují i v reálném provozu. Ve večerních hodinách od 17:00 do 23:00 ale klesne na 6 Mb/s.

Facebooková stránka operátora (například zde) i jeho diskuzní fórum se plní stížnostmi uživatelů, že k omezení dochází uměle vždy v tento uvedený čas. A O2 toto pravidlo, které v podmínkách nikde nemá, začalo aplikovat až po měsíci od zprovoznění služby. O2 uživatelům dává měsíční zkušební lhůtu, po které službu mohou beztrestně zrušit.

<figcaption class=„wp_virtualGallery__cap­tion“>Běžná rychlost</figcaption>
<figcaption class=„wp_virtualGallery__cap­tion“>Omezení ve špičce</figcaption>

Zdroj měření: Daniel Kaifer na Facebooku

Podle všeho to vypadá, že v prvním měsíci si je hýčká kvalitní službou, aby po této lhůtě mohlo nasadit omezení. Operátora jsme požádali o vysvětlení, na odpověď zatím čekáme.

Doplněna odpověď O2 [10:11]:

Služba Internet Air FIX, která pro přístup k internetu využívá LTE síť, je nastavena tak, aby zachovávala rovnoměrné podmínky pro všechny své uživatele (jde o tzv. agregovanou službu, podmínky jsou uvedeny v ceníku). Pokud službu využívá více zákazníků, může docházet ke zpomalení přenosové rychlosti. Toto zpomalení však není trvalé, závisí na aktuálním zatížení sítě. Nemělo by v žádném případě docházet k nefunkčnosti služby, resp. přerušení nebo omezení fungování určitých protokolů nebo služeb. Službu Internet Air FIX využívají tisíce zákazníků a stížnosti jsme zaznamenali pouze u jednotek z nich.

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek