Hlavní navigace

Oculus Rift nebude mít při uvedení ovladače Touch, budou až v druhé půli roku

4. 1. 2016

Sdílet

Zdroj: Redakce

Koncem prosince přišly početné zprávy dokumentující, jak se různí „věrozvěsti“ virtuální reality připravují na příchod VR brýlí na trh v průběhu první poloviny nového roku. Oculus Rift, asi nejznámější z těchto zařízení, se již údajně dostal do fáze výroby finální prodejní verze CV1, pomalu by měl otevírat předobjednávky (údajně „už velmi brzy“) a někdy do března by snad mělo dojít k definitivnímu uvedení. To se ovšem týká jen brýlí samotných. Oculus k nim vyvíjí i speciální dotykově-polohovací ovladače (gamepady) VR her Oculus Touch, jenže u těch došlo ke zpoždění a tento termín nestihnou.

Firma nyní oznámila, že dostupnost ovladače se opozdí a do prodeje se dostane až v druhé polovině roku, byť s možností předobjednat o pár měsíců dříve. Tato zpráva přišla na Silvestra a důvodem, proč ovladače nebudou včas při uvedení brýlí, je zřejmě (zatím) nevyhovující kvalita. Vývoj zařízení potřeboval ještě nějaký čas navíc. Oculus totiž uvádí, že chce zrevidovat jejich hardware k větší ergonomii a spolehlivosti. V současnosti se prý také pracuje na změnách, které by měly zpřesnit schopnost těchto zařízení registrovat polohu rukou uživatele, což je nakonec jejich hlavním smyslem.

Oculus Touch
Oculus Touch

Podle Oculusu firma již má vyrobeno poměrně velké množství předprodukčních kusů (byť bez oněch nových vylepšení), které jsou určené pro vývojáře. Ti tak budou moci zapracovat podporu pro tento druh vstupu do připravovaných her a na prototypech ji testovat.

 

Oculus Touch má dva díly, které budete při hraní držet v obou rukou „pistolovým“ úchopem. Systém s nimi dokáže sledovat polohu rukou a na obou polovinách se nacházejí ovládací tlačítka, analogový joystick a spoušť. Dotykově by také měla být snímána poloha prstů, což umožňuje do hry vstupovat i určitými druhy gest.

Oculus Touch

 

MMF24

Oculus Touch bude volitelným příslušenstvím, ne nutností

Dostupnost ručních ovladačů není pro Oculus kritická, neboť základní edice brýlí se měla prodávat bez nich; Oculus Touch měl být volitelné příslušenství. Uvedení Riftu tedy nedostupností ovladačů neutrpí – jako vstupní zařízení by k němu měl být přibalen gamepad z Xboxu One. To má ovšem i tu nevýhodu, že se fragmentuje uživatelská základna. Těžko říct, jak velká část majitelů Riftu si Touch přikoupí a pokud jich bude málo, nemusí být vývojáři ochotní do her tento speciální způsob ovládání programovat. Pak by ve hrách bohužel bylo dostupné jen konvenční ovládání.

Zdroj: Oculus

Byl pro vás článek přínosný?