Třetina Čechů zatím nezměnila operátora, 5 % lidí přešla k jinému už více než třikrát

31. 5. 2016

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: loriklaszlo – Depositphotos
Ilustrační obrázek

Srovnávač služeb Ušetřeno.cz provedl spotřebitelský výzkum, aby zjistil věrnost Čechů ke svým mobilním operátorům. Třetina respondentů zatím operátora nikdy nezměnila. Jeden přechod zažilo 29 % spotřebitelů, dva 21 % a třikrát přešlo 11 % oslovených. Pět procent Čechů už operátora změnilo dokonce více než třikrát.


Třetina Čechů zatím nezměnila operátora (výsledky 900 respondentů)

Polovina lidí, která přešla, uvádí jako hlavní důvod nižší ceny u konkurence. Třetina přešla kvůli lepším smluvním podmínkám nebo lepšímu jednání ze strany operátora. Desetina oslovených vyměnila operátora, protože chtěla přejít na výhodnější rodinný/partnerský/sdílený tarif. Dnes je 24 % Čechů se svým tarifem spokojeno, 41 % spíše spokojeno.

Eurotel byl prvním operátorem pro 38 % respondentů, Paegas pro 24 % a Oskar pro 10 %. U O2 začínalo 8 % Čechů, u T-Mobilu 15 % a Vodafonu 3 %. Dvě procenta respondentů si již svého prvního operátora nepamatuje.

Podle ČTÚ je v Česku 14 milionů aktivních SIM karet. Od roku 2006 došlo k 3,4 milionu portací čísel. Výzkum Ušetřeno.cz ale nepočítá jen s přenesením čísla, spotřebitelé mohli číslo zahodit a pořídit si nové.

Zdroj: TZ Ušetřeno

Autor článku

Kvíz týdne

Tyto konektory zná každý. Ale víte, co jejich zkratky doopravdy znamenají?
1/9 otázek