Hlavní navigace

Vyzkoušeli jsme zrcadlení obrazu z Androidu do Chromecastu. Jde to, ale…

10. 7. 2014

Sdílet

Zdroj: Redakce

Co potřebujete

Tím sice duplikuje funkci Miracastu, standardu, který funguje na všech mobilech a tabletech s Androidem 4.2+. Pro Chromecast je to ale jen jedna z funkcí. K vyzkoušení budete kromě HDMI tyčinky potřebovat ještě některé z 12 zařízení a tuto aplikaci pro Android.

Zrcadlení obrazu je dostupné na těchto zařízeních:

  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10
  • HTC One M7
  • LG G3
  • LG G2
  • LG G Pro 2

Je jich málo, ale Google slibuje, že další budou přibývat. Určitě ale budete potřebovat Android 4.4+, protože až ten obsahuje funkci nahrávání obrazovky. Screencasting je v současné aplikaci pouze v betaverzi, takže ani na podporovaných zařízeních nemusí fungovat bezproblémově.

Jak to funguje

Stažená aplikace Chromecast je tatáž, kterou jste doposud potřebovali k připojení tyčinky k síti Wi-Fi. V nové verzi 1.7 se kromě screencastingu dočkala ještě odkazu do Play Storu, odkud si můžete stáhnout další aplikace podporující protokol Google Cast. V aplikaci se objevila nová položka Odeslání obrazovky. Na ní kliknete, vyberete konkrétní Chromecast a obraz i zvuk se začnou streamovat. Že se obraz odesílá, poznáte i z notifikační lišty, kde přibyla nová ikona a tlačítko pro odpojení.

Přenos obrazu je překvapivě rychlý, o čemž se můžete přesvědčit na videu. Obraz na televizi vypadal dobře, ani text netrpěl nadměrnou kompresí a byl v pohodě čitelný. Obraz reaguje na polohu mobilu, takže jej uvidíte na výšku i na šířku.

Odezvy téměř nejsou cítit, což jsem si ověřil i na stopkách běžících současně na obou displejích. Na televizoru je obraz zpožděný asi o 200 až 300 milisekund.

 

Screencasting se téměř vůbec nepodepsal na výkonu. Skóre v benchmarku Antutu bylo při zrcadlení nižší jen o jedno procento (tři zprůměrovaná měření). Výrazný výkyv nebyl v žádném v subsystému (CPU, GPU, RAM ani IO). Je tedy jasné, že komprimování obrazu a zvuku obstarává hardwarový enkodér, který při běžných činnostech není ničím vytížený.

V nenáročných kancelářských aplikacích jsem se nesetkal s žádným problémem, vyzkoušel jsem i několik her a ani u nich během screencastingu nedocházelo k ničemu zvláštnímu. Jen si u her více všimnete cukání a horší grafiky na větší obrazovce než na displeji telefonu.

Na video nepoužitelné

Potíže jsem ale pozoroval u streamování videa. Ve všech testovaných přehrávačích (VLC, MX Player, Stream.cz, Prima Play a iVysílání) se rozjela synchronizace videa a zvuku, takže byl záznam nepoužitelný. Obraz z Voyo se na televizor ani nedostal, viděl jsem jen černou obrazovku.

Nemůžu ověřit, jestli je to konkrétním zařízením, obecně slabším výkonem testovaného Nexusu 4, nebo je to zkrátka jen jedna z chyb současné betaverze.

 

CS24

Screencasting se ale k videu stejně nehodí. Zde by měli tvůrci přehrávačů využít protokolu Cast. V praxi to znamená, že obraz z online archivu nevysílá do Chromecastu mobil, ale Chromecast se napíchne na vzdálený stream přímo. Mobil slouží jen jako dálkový ovladač a během přehrávání s ním můžete třeba telefonovat.

Podpora screencastingu ale konečně dává Chromecastu větší využití i v Česku, kde přímo podporovaných služeb není zrovna mnoho (české video servery jej zatím ignorují). Díky tomu můžete s tyčinkou za necelou tisícovku promítat z mobilu například prezentace nebo hry. (Totéž už ale umí i jednoúčelový Miracast Dongle, který koupíte od 500 Kč, z čínských eshopů možná ještě levněji.)

Byl pro vás článek přínosný?