Hráči již koupili dva miliony kopií Kingdom Come. Studio Warhorse mění majitele

26
Kingdom Come: Deliverance
Kingdom Come: Deliverance

Dnes je to přesně rok, co vyšla největší česká hra v historii – středověké RPG Kingdom Come: Deliverance. Tvůrci z pražského Warhorse Studios prozradili, že během té doby již prodali dva miliony kopií hry pro PC, PS4 a Xbox One. To ale není tou největší zprávou. Studio totiž necelých 8 let po založení mění majitele. Stávající vlastníci se dohodli na akvizici s rakouskou společností Koch Media, která pro změnu patří švédskému gigantu THQ Nordic.

Warhorse Studios momentálně stále ještě vlastní podnikatel Zdeněk Bakala (70% podíl) a vývojáři Martin Klíma (13%) s Danem Vávrou (17%). Koch Media získá celou společnost i práva na hru a původním investorům vyplatí 42,8 milionu eur (1,1 miliardy korun), z toho 40,4 milionu v hotovosti a 2,4 milionu formou akcií v THQ Nordic. Hodnota studia po odpočtu dluhů je 33,2 milionu eur. Společnost mimo jiné prozradila, že Warhorse za rok 2018 utržil 42 milionů eur a skončil s hrubým provozním ziskem 28 milionů.

TIP: Poslední česká recenze Kingdom Come: Deliverance

Stát se součástí rodiny THQ Nordic je důležitým mezníkem pro naše studio. Začali jsme jako malý startup s hrstkou zaměstnanců, kteří byli dost nadšení, aby se připojili k tomuto náročnému projektu. Dovednosti našeho týmu, důvěra a podpora našeho hlavního investora a nadšení našich fanoušků, kteří podpořili rozvoj Kingcom Come: Deliverance prostřednictvím kampaně na Kickstarteru, nám pomohly vyrůst na mezinárodní úroveň. Věříme, že podpora společnosti THQ Nordic nám přinese další posun v naší misi přinést našim zákazníkům skvělé hry a rozšířit hranice herního průmyslu,“ říká šéf Warhorse Studios Martin Frývalský.

Warhorse Studios je jedním z předních nezávislých studií v Evropě a jsem hrdý na to, že ho mohu uvítat ve skupině THQ Nordic. Kingdom Come: Deliverance, kterého se prodalo více než 2 miliony kopií, bylo velkým úspěchem. Těším se na pokračování spolupráce se zakladateli, kteří budou nadále řídit studio pod silnou tvůrčí svobodou,“ říká Lars Wingefors, generální ředitel THQ Nordic. Ta před rokem mj. koupila i vydavatelství Deep Silver, které se postaralo o vydání fyzických kopií Kingdom Come.

Na zprávě je důležité, že noví majitelé budou chtít Warhorse ponechat kreativní svobodu. Neměl by se tak opakovat scénář předchozího Vávrova působiště. Studio Illusion Softworks (série Hidden & Dangerous a Mafia) v roce 2008 koupili Američané z Take-Two Interactive a rychle zahájili transformaci na 2K Czech. Dan Vávra už u Mafie 2 byl jen scenáristou a na realizaci se nijak výrazně nepodílel. Z firmy nakonec odešel. Mafia 3 už byla spíš americkou hrou, i když se na ní podílela řada českých tvůrců.

Prodeje KCD

Ze zprávy pro investory THQ Nordicu vyplývá i několik dalších zajímavostí. Z oněch 2+ milionů prodaných kopií je jen 28% fyzických a 72 % digitálních. Z toho na PC je fyzických jen 12 % a digitálních 88 %. Na konzolích je situace vyrovnaná, fyzických je 49 % a digitálních 51 %.

Díky poměrům můžeme vypočítat, že na PC se prodalo minimálně 1,1 milionu kopií, zatímco na obou konzolích zhruba 900 tisíc. Ze zprávy ale také vyplývá, že zmíněné dva miliony nejsou prodeje základní hry, ale jsou v nich zvlášť započítána i všechna placená rozšíření.


THQ investorům ukázalo rovněž grafy vývoje prodejů na Steamu. Nejvíce se kopií se prodalo s prvním čtvrtletí 2018, celkem 552 tisíc, druhý kvartál přinesl 95 tisíc, třetí 193 tisíc a čtvrtý pak 393 tisíc. Celkově 1,23 milionu kopií jen na Steamu. O odstavec výše jsme psali, že na PC se celkově prodalo 1,1 milionu (fyzické kopie i digitální na Steamu a GOGu). Tady vzniklá velká nekonzistence, kterou neumíme vysvětlit.

Oživeno: PR manager studia Tobias Stolz-Zwilling na Twitteru uvedl, že prodali 2 miliony kopií základní hry a půl milionu DLC. Verze pro PC má nadpoloviční podíl. Edic pro PS4 bylo více než pro Xbox One.

kcd 2 miliony
Prodeje Kingdom Come: Deliverance, oficiální statistiky Warhorse Studios

Budoucnost Warhorse

Prozatím vyšla tři příběhová DLC, to nejnovější Band of Bastards minulý týden. Tvůrci říkají, že jejich prostřednictvím doplní hru o prvky, které slíbili v kickstarterové kampani, ale nestihli jej dodat do základní hry. Podle roadmapy už tak vyjde jen jedno placené rozšíření A Woman’s Lot, kde se hráči chopí ženské hrdinky a do světa rytířů by měl přibýt také psí společník. Autoři momentálně hledají testery, kteří by na jaře pomohli DLC vyladit. Z toho lze usuzovat, že by mohlo vyjít ještě v první polovině 2019.

Tím se dostáváme k další části investorské zprávy. V ní stojí, že Warhorse momentálně zaměstnává 120 lidí, ale v následujících letech plánuje tým rozšířit až na 160. Explicitně také uvádí, že ve druhé polovině roku začnou práce na zatím neoznámeném projektu. Co to bude, zatím nevíme. Logicky by se nabízelo pokračování KCD, které mělo otevřený konec. A hlavně by se mohlo posunout do atraktivního období husitských válek.

Hráči již koupili dva miliony kopií Kingdom Come. Studio Warhorse mění majitele
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 18 hlas/ů

26 KOMENTÁŘE

      • Tak ale je to trochu hanba, ze najvacsia ceska hra vyjde bez ceskeho dabingu. Hlavne ked sa v hre vyskytuju same ceske nazvy a mena, tie mi proste v anglictine strasne pilili usi.

        Si neviem predstavit zeby taky zaklinac vysiel bez polskeho dabingu.

  1. zrovna jsem chtel napsat aby jste toho Davida opravili a jiz se stalo.
    Jsem zvedav jak moc to ted Dana s Martinem ovlivni, kdyz uz jsou festove za vodou a nemuseli by uz ani hnout brvou do konce zivota. Doufam, ze se neodporouceji brzy do duchodu.

  2. 1.000Kč x 2.000.000 = 2.000.000.000 => steam = *0,3 = 600.000.000,-Kč To je celkem dost na udržení hry a veškeré platformy pro běh hry na aplikaci steam ne?
    očekávám, že ze zbytku 1,12 miliardy si ukousl Bakala necelou jednu miliardu a 200 mega zbylo Vávrovi plus mínus autobus, barák auto, pár investic…

    • Tak Bakala do toho taky pustil žilou, na začátku a pak v průběhu musel ještě dolít, realisticky se vývoj KDC odhadoval na třičtvrtě miliardy korun a to bylo v době vydání…

      Předpokládám tedy že si Bakala vezme zpět to co do toho nalil plus svůj podíl na zisku, samo Dan a Martin mohou být za vodou a na všechno se vykváknout, případně pracovat z pozice zaměstnance a dělat co je baví.

      Otázkou je zda úmysl prodeje v případě úspěchu byl plánovaný už na začátku nebo to jen vyplynulo ze situace. Spousta projektů se staví s tím že jak se zaběhne, prodá se…

  3. Takze uz zadne KCD 2 nebude, respektive bude stopro, ale bude to pekna kravina. Muze to Vavra rovnou zavrit cele studio, protoze THQ ho stoprocentne pohrbi. Este ze uz mam KCD koupene, protoze ted uz bych ho nekoupil, abych cpal prachy nejakym joudum.

  4. Prozrazeni obsahu posledniho datadisku KCD:

    Cerny transexual Borg, ktery je v Ratajich na navsteve u sveho pritele podkoniho pana ze Skalice, se rozhodne znarodnit panuv majetek, obvini ho ze sexualniho napadeni, coz vyvola odpor zaostaleho obyvatelstva Skalice. Stiznost dojde k Zikmundovi, ktery vytahne svou armadu a neprizbusobilym vysvetli, jak moc se zmylili. Nakonec svou mylku vsichni obybvatele vcetne Jindry pochopi, usporadaji pruvod a bezpohlavniho Borga jmenuji novym panem Rataju.

  5. Prave jsem dohral Witcher 3 a zacal hrat KGC. Je zajimavy, jak vedle Witchera pusobi KGC amatersky, je to plny takovych malych nedodelavek – obcas postavy vypadaji jako zombici, graficke artefakty jsou dost caste. Grafika inventory vypada v KGC jak z adventury z 90tek. Ale z obou her je znat, ze jsou delane s laskou. Zajimalo by mne, co chybelo, aby mel KGC kvalitu Witchera.

  6. Skoda ze nikomu uz nejde o vytvoreni uspesne ceske firmy, ale jen o to vytvorit projekt s co nejvyssi hodnotou a pak ho prodat. Chapal bych to pri neuspechu. Ale prodat 2mil. kopii zakladni hry a 500tis. DLC mi u takove hry prijde jako uspech a snad nebyli pred bankrotem, aby museli studio prodat na pokryti dluhu.