Sado máma pobavila internet. Od České televize to zřejmě bylo plánované (aktualizováno)

15
Sama doma ČT 2
Sama doma
-
Zdroj: ČT

Pořad České televize Sama Doma získal nový grafický kabát, logo v nové úpravě ale šlo číst dvěma způsoby. A pokud se na něj díváte po řádcích, vypadá jako Sado mama. Česká televize již na webových stránkách grafiku upravila. DOPLNĚNO: Dvojsmyslná verze loga se prý neměla dostat ven, ČT si doménu zaregistrovalo z opatrnosti.

Český internet se včera bavil nad novým logem pořadu Sama doma. Dnes již existuje pouze na screenshotech, případně webových archivech, Česká televize dvojsmyslnou variantu nahradila za tu méně vtipnou.

Sama doma
Sama doma nebo Sado mama?

Podle tiskového oddělení ČT nešlo o záměr. Pro televizniweb.cz uvedlo, že „Pořad Sama doma nemění svůj název, ani dramaturgii. Jakkoli by podle reakcí na sítích měl formát s názvem Sado doma hodně potenciálních fanoušků. K chybě došlo při překlápění loga na nový web iVysílání, chyba je napravena a na webu už najdete logo, které se, snad, dá číst jen jedním jednoznačným způsobem…,“

Pořad Sama doma vysílá Česká televize od roku 1998. Za dobu vysílání se v něm vystřídalo již 27 moderátorek.

Sama doma 1
Dnešní verze s „opraveným“ logem

Nyní používané logo je prakticky stejné, jaké pořad měl v listopadu. Vypadá to, že v České televizi měl pouze grafik špatný den, nebo si zkusil guerillově zahrát na vtipálka. Nebo v tom dvojsmysl nikdo neviděl. Jenže celé to nakonec možná bude povedený virál přímo od České televize.

Pokud by si nyní někdo registroval internetovou doménu sadomama.cz, mohla by mu z hlediska seo přinést návštěvnost. Jenže tahle doména byla registrovaná již v polovině listopadu. A registrovala si ji právě Česká televize, v pátek 12. listopadu odpoledne. Na tuto skutečnost upozornil na Twitteru Tomáš Pflanzer.

Sama doma ČT
Doména sadomama.cz (zdroj: cnews.cz)

Na tuto doménu jsme se České televize zeptali a jakmile dostaneme odpověď, článek aktualizujeme.

Filip Platoš nám k tomu zaslal následující vyjádření: „Dvakrát jsme vstoupili do stejné řeky. Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho „možnosti“ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy registrovali i doménu. A přestože bylo nahrazeno logem standardním, souhrou chyb se opět dostalo na frontend. Kdyby to byl virál a záměr, byli bychom raději…“

V tomto kontextu nelze nevzpomenout původní logo z počátku pořadu, zde třeba ve verzi z České sody.

Sado máma pobavila internet. Od České televize to zřejmě bylo plánované (aktualizováno)
Ohodnoťte tento článek!
4.6 (91.11%) 9 hlasů

15 KOMENTÁŘE

        • No, úplně nevím, jaké zeštíhlení máte pánové na mysli, ale kdybych se chtěl dívat na reklamy proložené lehce bezduchými pitvořícími se loutkami, tak se koukám na komerční kanály, které stejně nikdy nebudou vysílat to, co vysílá ČT.

          On je totiž rozdíl mít vlastního zahraničního zpravodaje s erudicí a schopnostmi prakticky po celém světě a vysílat černou kroniku + „borec nakonec“ a podobné pytloviny. A dalo by se pokračovat, klasická TV tvorba – srovnej si Růžovku, Ordinaci a podobné kraviny s tvorbou ČT (např. Ochránce). To prostě ty lidi vyžaduje.

          • Rozdíl mezi námi asi bude v tom že Vám vyhovuje zpravodajství ČT. Já ho už dávno odepsal a to v době kdy mi dokázali, že nejsou nestranní. Raději si zaplatím jiné zdroje jako třeba HN. ČT je pro mne jenom koulí u nohy kterou ze zákona musím platit a živit tam podle mne bandu darmošlapů. Když se podíváte to kolik lidí zaměstnávají a jaké tam mají kvantum různých sekcí a oddělení tak Vám bude jasné o čem píši.

            Pro mne mají větší cenu ty komerčky s “ lehce bezduchými pitvořícími se loutkami“ protože si na sebe vydělají než tihle paraziti co se nezdráhají podojit i důchodce o televizní poplatky a ještě je terorizují dobře placenými právníky aby jin neutekla koruna.

            • To, že na sebe někdo vydělá, ještě nemusí být apriori positivní. Taková cosa nostra si taky na sebe celkem v pohodě vydělá a mám je za to obdivovat?