Tesla konečně zpřístupní své nabíjecí stanice ostatním značkám, potvrdil Elon Musk

3
Nabíjecí stanice Tesla Supercharger
Nabíjecí stanice Tesla Supercharger
-
Zdroj: Tesla

Dlouho se o tom jen mluvilo, ale Elon Musk nyní napsal na Twitter, že k tomu dojde ještě tento rok. Superchargery Tesla budou umět dobíjet elektrická auta ostatních značek. Kompatibilita bude zejména v Severní americe problém, ale v Norsku a Německu se už o otevření čile jedná.

Superchargery v Evropě používají standardizované konektory CCS (Combined Charging System), ale v Severní americe má Tesla svůj vlastní proprietární konektor. V začátcích totiž žádný standard prakticky neexistoval. Jako nejjednodušší řešení je jeví použití nějaké redukce. Ať už ji budou vozit elektromobily sebou (Tesla jim redukci prodá), nebo bude součástí nabíjecích stanic.

Zahájení v Evropě je tak pravděpodobnější. Podle webu Electrek již Tesla jedná například v Norsku, kde pro tento účel požádala o státní pobídku (vláda je dává jen pro nabíječky otevřené všem). Stejná jednání probíhají i v Německu. Stále ale není jisté, které Superchargery budou nakonec pro ostatní auta přístupné, zřejmě půjde o postupný proces.

Ostatní značky zatím neprojevily příliš zájmu o využívání Superchargerů, ale to se nyní mění. Pro majitele automobilů Tesla to v důsledku může ale znamenat delší fronty. V současnosti provozuje Tesla okolo 25 tisíc rychlonabíjecích stanic typu Supercharger na 2700 místech.

Tesla CCS
Konektor CCS v Modelu 3

V Evropě dokonce nabíjení jiných značek na Superchargerech loni chvíli fungovalo, ale šlo o softwarovou chybu, která byla rychle opravena. V Česku je aktuálně osm míst se Superchargery.

zdroj: Electrec via Engadget

Tesla konečně zpřístupní své nabíjecí stanice ostatním značkám, potvrdil Elon Musk
Ohodnoťte tento článek!
2.3 (46.67%) 3 hlasů

3 KOMENTÁŘE

  1. Já pořád nechápu, proč se alternativní pohony vozidel vydaly právě cestou baterií, když vodík je po všech stránkách daleko lepší varianta. Dá se rychle tankovat, snadná výroba, čisté spalování produkující vodu. Naštěstí už se začínají objevovat první vlaštovky jako Toyota Mirai, jejíž druhá generace je na rozdíl od první i velmi pohledná. Chce to jen rozšířit síť čerpacích stanic (2 stanice v celé republice je málo).

    • a vodik ma teda vyhody v cem?

      ja tom vidim same nevyhody
      na 1kg vodiku se energeticky nejsetrnejsi motedou tak jako tak spotrebuje cca 45kWh elektriny, parnim reformingem zemniho plynu, takze aby ze zemniho plynu byl 1kg vodiku tak jako tak musi elektrarny dodat cca 45kW elektriny, tou vice energetickou metodou elektrolizou je to pak 60-65kWh na 1kg vodiku, v cem tedy dava smysl vyrabet vodik kdys muzu jezdit primo na tu elektriku a nemusim resit premenu elektriny na vodik a zase zpet pak z vodiku v aute pomoci palivoveho clanku delat elektrinu na ktery to vodikove auto stejne jezdi (spoalovat vodik se ukazalo jako totalni nesmysl, zivotnost motoru byla strasne mala), z pohledu energie tedy vodik nedava zadny smysl, je energeticky mnohem narocnejsi nez kdys se na tu energii jezdi primo

      skladovani je take problemove, prumerny unik vodiku je pri dnesnich spickovych nadrzich u aut se 750 bar nejaka 2% za den, takze pokud nekdo nejezdi fakt pravidelne, tak by mu z auta mizel vodik podobne rychle jako elektrina z baterii, nadrze maji take dost omezenou zivotnost a treba dnes jsou cenove dokonce drazsi nez baterie, ano ty dve nadrze v nove Miraj jsou zalistovane coby vymenne dily s zivotnosti 10 let na cene 32 tisic eur bez dani, to je silena raketa 😀

      a rychlost tankovani je pekna jen na ten prvni pohled, protoze rychle si vesmes natankuje jen prvni vozidlo na rade, kazde dalsi si musi pockat nez se vodik natlakuje ze skladovacich nadrzi kde se vodik skladuje pri 20-50 bar do precerpavacich kde je pdole typu stanice od 400 do 800 bar, takze prvni auto ktere prijede k cerpacimu stojanu na vodik sice natankuje vodik cca rychlosti 1kg za minutu, ale to dalsi co by stalo zanim si musi pocta dle okolnich teplot klidne i dalsi 25 minut nez vubec bude moct zacit tankovat, a cim vetsi je okolni teplota tim delsi cas, cim nizsi je teplota tim kratsi cas, ve finale tak tankovani vodiku muze bejt dokonce na delsi dobu nez v pripade bateriovych aut

      a v neposledni rade je to cena vodiku, dnes kdys na vodiku nejsou zadne spotrebni dane se jeho cena pohybuje na urovni cca 10 eur za kg, jakej dava smysl jezdit na vodik, kdys za podobne penize jezdi benzinak, a za nizsi penize jezdi naftak? kdys si projdu testy na netu s treba Toyotou Mirai nebo Hyundai Nexo, coz jsou vodikova auta prodavana treba v Nemecku, tak testeri se dostali nejnize na prumernou spotrebu cca 1,2kg vodiku na 100km a prumerne maj spotreby cca 1,3kg vodiku na 100km, to dela sumy jako 12-13 eur na 100km jen za palivo, s podobnym naftakem jsem na cene 7-8 eur, s podobnym benzinakem na cca 8-10 eur a s podobne velkym elektromobilem na cene 3-7 eur a v pripade ze bych nabijel treba jen a vyhradne na Ionity nabijeckach 350kW tak na cene cca 7 eur na 100km (u Ionity platim rocni poplatek 405 korun a mam nabijeni za 9,3 koruny za kWh, nase auto za necely rok a najezd cca 32 tisic km ma prumernou spotrebu 18,2kWh, tedy jen ciste na nabijeckach Ionity by me cena na 100km vychazela na cca 6,5 eura, ale na verejnych nabijeckach nabijime jen asi 15% nabijene kapacity, vetsinu nabijeni zvldame z naseho wallboxu pri cene 3800korun za MWh, tedy 100km mame za cca 70-80 korun, tedy kolem 3 eur), vodikove auto by me tedy zaprve stalo za tech 32 tisic km cca 100 tisic korun jen na palivu, ale ani bych vesmes nemel kde to palivo tankovat, k nejblizi verejne cerpacce vodiku to mam asi 350km 😀 pritom do roku 2030 se v CR pocita jen se 4 vodikovyma stanicema, k te nejblizsi to budu mit cca 160km 😀 ne vodik nedava v osobni doprave smysl temer vubec, mozna tak firmam co si ten vodik vyrobej sami

      ale chapu ze lidi co jsou dnes zavisli na tankovani paliva od nekoho si chtej tu zavislost udrzet i dobudoucna a tak chteji vodik, takze preju at se ti ta zavyslost na nekom kdo ti doda palivo dari udrzet, urcite se nejakeho vodikoveho auta ktere si koupis dockas 🙂

  2. Protože na papíře vodík vypadá fajn, ale v reálu je jeho zvládnutí technicky dost náročné, celkem pitomě se skladuje a výroba je sice jednoduchá, ale dost drahá (resp neekologicky se dá vyrobit relativně rozumně, ekologická výroba je ale drahá)