Hlavní navigace

GPU Kepler „GK100“ pro highendovou GeForce má mít 7 miliard tranzistorů

23. 4. 2012

Sdílet

Zdroj: Redakce

Trochu bulvární web Bright Side Of News * prý sojka práskačka upozornila (a možná že jen někdo četl vlákno na fóru Beyond3D) na jednu z přednášek na plánované GPU Technology Conference, která bude probíhat 14–17. května v kalifornském San José. Přednáška má název S0642 – Inside Kepler a tématem přednášky mají být nové vlastnosti výpočetní architektury Kepler – nového GPU Nvidie se sedmi miliardami tranzistorů.

V přednášce pro začátečníky se má probírat vše o reorganizovaných výpočetních jádrech s novými instrukcemi a schopnostmi, o vylepšeném paměťový systému s rychlejším atomickým zpracováním a ECC s nižšími režiemi, a přednášející Stephen Jones a Lars Nyland má i osvětlit, jak „GPU architektura  Kepler získá prvenství ve výkonnosti a efektivitě a jak to umožní řešení zcela nových paralelních problémů.“

Z tohoto popisu by vyplývalo, že plánovaný, skutečně highendový čip Nvidie, optimalizovaný primárně pro GPGPU a neoficiálně nazývaný „GK100“, by měl mít sedm miliard tranzistorů – dvakrát více než má GK104 z GTX 680. Pro lepší představu – Tahiti z HD 7970 a HD 7950 má 4,313 miliard tranzistorů na ploše 352 mm², GF110 z GeForce GTX 580, GTX 570 a GTX 560 Ti 448 SP má přibližně tři miliardy tranzistorů na ploše 510 mm² a GK104 z GTX 680 má asi 3,54 miliardy tranzistorů na ploše 294 mm².

Snad nehrozí, že by grafikou se 7miliardami tranzistorů pro GPGPU myslela Nvidia dvoučipovou „GTX 690“, ostatně horší výkon GTX 680 s jádrem GK104 v GPGPU se řeší už od jejího uvedení.

KL24

Ještě uvidíme, co vše k připravovaným GPU Nvidia prozradí. Rozhodně bych nečekal „hard launch“ nových profi GPGPU akcelerátorů s okamžitou dostupností, v nejlepším případě jejich papírové uvedení, ale ještě spíše něco v duchu představení nové GPGPU architektury podobně, jako tomu bylo na stejné akci s architekturou Fermi. Na uvedení herních GeForce GTX 480 postavených na stejném čipu jsme si pak počkali ještě půl roku.

Zdroj: Nvidia

Byl pro vás článek přínosný?