Iniciativa Stop Killing Games, kterou v loňském roce odstartoval Ross Scott ve snaze zabránit velkým videoherním společnostem vypínat hry po jejich „životnosti“, překonala 3. července letošního roku cílový milník milionu podpisů, což je hranice nutná k tomu, aby se jí začala zabývat Evropská komise.
Aktuálně má iniciativa téměř 1,3 milionu podpisů, přičemž sběr potrvá až do 31. července. Organizátoři chtějí nasbírat co největší počet podpisů, jelikož se předpokládá, že část z nich bude při sčítání uznána jako neplatná.
Cílem této iniciativy není přimět herní studia, aby i po skončení podpory udržovala hry stále aktuální, ale aby hráčům například formou aktualizace zpřístupnila offline režim, který by jim umožnil pokračovat v singleplayerových kampaních či provozovat vlastní privátní servery.
Video Games Europe zastupující velká herní jména se naopak bojí o bezpečnost hráčských dat
Krátce po překonání milionu podpisů reagovala na petici Video Games Europe, organizace zastupující evropský videoherní průmysl a společnosti jako Activision Blizzard, Nintendo, Sony, Ubisoft, Microsoft, Epic Games, Niantic a další.
V prohlášení vyjádřili mimo jiné obavy o hráčská data v momentě, kdy vývojáři poskytnou hru offline: „Soukromé servery nejsou pro hráče vždy schůdnou alternativou, protože by neexistovala ochrana, kterou jsme zavedli k zabezpečení hráčských dat, odstranění nelegálního obsahu a boji proti nebezpečnému obsahu komunity, a odpovědnost by nesli držitelé práv. Kromě toho je mnoho titulů od základu navrženo pouze pro online hraní.“
Závěrem Video Games Europe dodává, že úprava takových her (které jsou mnohdy od základu dělané čistě pro online hraní) by byla pro studia časově i finančně náročná. Zároveň ale dodala, že je otevřena debatě jak s tvůrci evropských politik, tak i těmi, kteří se iniciativou budou v následujících měsících zabývat.
zdroj: Stop Killing Games, Video Games Europe