Kino za předplatné byla černá díra na peníze. MoviePass končí

0
kino popkorn
Ilustrační foto (autor: annca / Pixabay)

Odvážná americká služba MoviePass ze dne na den skončila. Analytická společnost Helios and Matheson, která MoviePass vlastní, říká, že veškeré snahy o dosažení zisku byly neúspěšné. Není proto jisté, jestli službu kdy obnoví. Zvažuje proto restrukturalizaci, případně také možnost prodeje celé služby či jejích částí.

MoviePass odstartoval v roce 2011 a měl se stát jakýmsi offline Netflixem. Diváci si mohli zaplatit předplatné ve výši až 50 dolarů a za to pak celý měsíc chodit do kina. Tato nabídka oslovila přibližně 20 000 diváků. V roce 2017 ale přišla s novým tarifem, který za 10 dolarů umožnil taktéž chodit do kina celý měsíc, ale s podmínkou, že denně lze jít jen na jeden film.

TIP: Spuštěna oficiální databáze evropských filmů. Poradí, kde je získat online

Firma nakonec uvedla ještě levnější předplatné, pokud zájemci zaplatili na rok dopředu. K tomu rozjela sesterskou firmu, která objížděla festivaly a měla nakupovat distribuční práva na nové snímky. V době největší slávy měl MoviePass až tři miliony předplatitelů, po finančních stránce ale prodělal asi miliardu dolarů. Řetězce kin se proti MoviePassu začaly bránit, služba následně měnila tarify k horšímu (Stojí dvojnásobek) a zákaznická základna spadla k asi dvěma stů tisícům.

Navzdory krachu ale MoviePass otřásl trhem a inspiroval ostatní. V USA již běží obdobné služby, které sice mají různá omezení, avšak díky nim by takový obchodní model měl být udržitelný. Sinemia nabízí tarify za 8 dolarů (tři filmy měsíčně) či 15 dolarů (30 filmů měsíčně). Největší tamní řetězec kin AMC pak spustilo předplatné za 20 dolarů, díky němuž lze vidět až tři filmy týdně ve všech možných kvalitách včetně 3D, Imaxu a Atmosu. MoviePass a Sinemia byly jen pro 2D představení.

Zdroj: Business Wire via Engadget


Kino za předplatné byla černá díra na peníze. MoviePass končí
Ohodnoťte tento článek!
5 (100%) 3 hlas/ů